Steinar B. Christensen, daglig leder i CustomerTrends.
Steinar B. Christensen, daglig leder i CustomerTrends. FOTO: Ida Amalea Furseth

Sommerhilsen fra redaktøren

Halvåret som har gått har vært spennende for oss som jobber tett på kundeservicebransjen. Vi håper våre artikler har gitt deg og dine kolleger både inspirasjon og innsikt. 

Kjære lesere,

Sommeren er endelig her, og det kan bli godt for noen og enhver å ta en liten pause etter en hektisk vårsesong. Halvåret vi har lagt bak oss har vært preget av mye spennende, og vi håper våre artikler har gitt deg og dine kolleger både inspirasjon og innsikt. Siden vi startet opp for vel tre år siden har vi produsert nærmere 1.300 artikler. Vi setter stor pris på våre leseres støtte og engasjement.

Vi har fått mange tilbakemeldinger på artikkelseriene våre om ulike tester. Vi har hatt ringetesten, som gitt i fjor høst og litt ut på året. Vi har testet en rekke bedrifter i hvor raskt de tar telefonen, og kåret vinnere innen flere bransjer.

I vinter gjennomførte vi tester av chatbots fra en rekke bedrifter. Disse testene har gitt oss verdifull innsikt i hvordan teknologien kan forbedre kundeopplevelsen, effektivisere kundeserviceprosesser og møte kunders forventninger. Noen bedrifter har utviklet chatboter som virkelig er til hjelp for kundene. Andre bedrifter har fremdeles en vei å gå for å skape de gode opplevelsene. Våre tester har avdekket styrker og forbedringsområder, og vi har delt disse erfaringene med våre lesere.

Videre har vi skrevet artikler om lønn i kundesentre, et tema som berører mange av våre lesere direkte. Vi har søkt å undersøke lønnstrender, sammenlignet ulike sektorer, og belyst viktigheten av rettferdig lønn for å sikre motivasjon og kvalitet i kundeservicearbeidet. Dette er et tema som har skapt engasjement. Vi håper at disse artiklene har gitt dere nyttig innsikt og hjulpet til i deres egne vurderinger og beslutninger.

En av vårens høydepunkter har vært våre artikler om KSIndeks, hvor vi har omtalt de beste kundesentrene i Norge innen en rekke bransjer. Vi har løftet frem virksomheter som utmerker seg med høy kundetilfredshet og enestående service. Vi er stolte av å kunne dele disse suksesshistoriene med dere. Vi håper at de gir inspirasjon og innsikt i hva som kreves for å lykkes i dagens konkurranseutsatte marked.

Kundene har talt: Dette er de beste på kundeservice i Norge

Når vi nå går inn i sommermånedene, ønsker vi dere alle en velfortjent pause fylt med sol, glede og avslapning. Vi ser frem til en spennende høst med nye artikkelserier og innhold som vil engasjere og inspirere dere. Vi er svært takknemlige for innspill, så det er bare å sende oss noen ord om tema og saker du gjerne vil lese om i avisen.

Tusen takk for at dere følger oss, og for at dere heier på oss. Vi gleder oss til å fortsette reisen sammen med dere.

Med de beste ønsker om en fantastisk sommer,

Steinar B. Christensen Redaktør