Jonny Sørensen foran til venstre, sammen med gjengen fra kundesenteret i Sarpsborg.
Jonny Sørensen foran til venstre, sammen med gjengen fra kundesenteret i Sarpsborg. FOTO: If

– Dyktige, profesjonelle og varme rådgivere

Sommeren er i gang for fullt og det er hektisk hos flere kundesentre. – Det er stor pågang og noen færre på jobb, så vi jobber effektivt, forteller Jonny Sørensen, leder for Ifs kundesenter.

– Det er alltid herlig sommerstemning på kontoret, forklarer Sørensen innledningsvis.

Det er stor pågang og noen færre på jobb, så de må jobbe effektivt.

– Samtidig gir sommeren alltid litt mer sprudlende energi, og vi prater mye sammen, roser hverandre i pausene – og lader opp med en is innimellom, sier han med et smil.

– Annen energi i luften

Jonny Sørensen, leder for Ifs kundesenter. FOTO: Privat

Han kan fortelle at samtalene inn til kundesenteret om sommeren er ofte ekstra hyggelige.

– Mange av våre kunder er i feriemodus og gleder seg til å nyte ferien, sier Sørensen.

Gir alt for å yte best og raskest mulig service

Det er mange grunner til å smile litt ekstra.

– Om det er en ny kabriolet som skal forsikres eller det er spørsmål om reiseforsikring før avreise til Karibien, så merker vi at det er en annen energi i luften, forteller Sørensen.

– Og enten vi svarer på telefon, e-post eller chat, tror vi at kundene merker at rådgiverne svarer med et smil og gir alt for å yte best og raskest mulig service, legger han til.

Høyt tempo

Det er høyt tempo på kundesenteret hos If om sommeren.

Sørensen forteller at det er mange samtaler som kommer inn, i tillegg til e-post og chat.

– Det viktigste for oss er å kunne være til rask og hyggelig hjelp for alle kunder som kontakter oss, så de kan slappe av og nyte sommeren, legger han til.

Nyte sommeren

If har et stort antall rådgivere tilgjengelig for kundene gjennom sommeren.

– De er dyktige, profesjonelle og varme, og har som mål å gi kundene de beste rådene tilpasset deres behov og situasjon – så de er best mulig sikret mot alt livet kan by på.

– Vi legger mye stolthet i jobben vår

I tillegg til vanlige spørsmål om vilkår og dekninger er det noen temaer som dukker hyppigere opp når sommeren er i gang.

– Om sommeren er det mange kunder som trenger hjelp til å registrere motorsykler og veteranbiler som har stått lagret over vinteren, eller hjelp til å skaffe seg grønt kort til bilreisen gjennom Europa, forklarer Sørensen.

– I år merker vi at folk sitter lenger på gjerdet

Han forteller at de med glede kan hjelpe til med alt av spørsmål rundt dekninger, faktura eller gode råd om hvilke forsikringer som kan være avgjørende når vanskelige situasjoner oppstår.

– Uansett når på året våre kunder kontakter oss, skal de møtes av dyktige, profesjonelle og varme rådgivere, forsikrer han.

– Vi legger mye stolthet i jobben vår – å sikre at kundene våre er trygge og riktig forsikret i alle livets faser, forteller Sørensen avslutningsvis.