Anders Nilsen, administrerende direktør i Power Norge.
Anders Nilsen, administrerende direktør i Power Norge. FOTO: Tarjei Krogh

– Kundetilfredsindeksen er på et historisk høyt nivå

Elektronikkjeden POWER vokste med 3,2 prosent i et marked som har gått ned 5,8 prosent. – Vi har utrolig mange dyktige kolleger som har fokus på å gi den beste kundeopplevelsen, og jeg må berømme våre fantastiske varehussjefer. De har snudd resultatfokuset til å sette kundeopplevelsen i sentrum, sier Anders Nilsen, administrerende direktør i Power Norge.

Power opplever vekst og økt kundetilfredshet til tross for en nedgang i elektronikkbransjen, og forventer fortsatt vekst i 2024.

– Det er helt rått

Kampen om kundene er tøff i en elektronikkbransje som samlet sett har hatt en nedgang på 5,8% det siste året. Men for POWER er bildet et litt annet.

– Kundetilfredsindeksen er på et historisk høyt nivå på alle interne og eksterne målinger, og vi øker andelen begeistrede kunder. Det er helt rått, sier Nilsen.

Han er godt fornøyd med resultatet.

– Fornøyde kunder kombinert med lave priser leder POWER til vekst i et kraftig fallende marked. I tillegg er vi godt fornøyde med at merkevarekjennskapen øker og øker, sier Nilsen.

– Mot strømmen

Det ferske årsregnskapet viser en omsetning på over 6,9 milliarder, en økning på 217 millioner kroner sammenlignet med forrige finansår.

Sluttresultat for 2023-regnskapet endte på 70 millioner kroner. 

– Vi har hatt stor kundetilstrømming og holdt prisene lave – til tross for svake valutakurser og økte kostnader i hele næringskjeden, forklarer den administrerende direktøren.

– På mange måter går vi mot strømmen med den veksten vi opplever. Det er mange kampanjer og utrolig mye varer i omløp, fortsetter Nilsen.

Spår videre vekst i år

Power sitt fokus på kunder fortsetter å slå positivt ut på besøket også inn i 2024.

– Vi opplever fortsatt besøksvekst, og har klokketro på det vi driver med. Vi har utrolig mange dyktige kolleger som har fokus på å gi den beste kundeopplevelsen, og jeg må berømme våre fantastiske varehussjefer. De har snudd resultatfokuset til å sette kundeopplevelsen i sentrum, sier Nilsen.

Kundeopplevelsen i sentrum

Med en vekst på godt over 200 millioner kroner i siste finansår, og 75 prosent vekst siden starten i 2017, har han tro på videre vekst i inneværende år.

– Jeg tror veksten vil fortsette. Alle piler peker i riktig retning for POWER,  når det gjelder reduksjonen i resultat må jeg legge det på svak krone alene, avslutter Nilsen.