Norske Puzzel kjøper opp danske SupWiz.
– Med SupWiz vil vi bringe den nyeste og mest spennende AI-teknologien til våre kunders fingre, sier Frederic Laziou, administrerende direktør i Puzzel.
– Sammen med Puzzel vil vi skalere for å bringe vår CX-teknologi til alle ledende organisasjoner i Europa, sier Stephen Alstrup, administrerende direktør og medgrunnlegger av SupWiz.
– Det setter oss langt foran noen av konkurrentene og sikrer at CX plattformen vår er fremtidsrettet. Det viser markedet at vi faktisk leverer det vi lover. Vi snakker ikke bare om AI, og vi driver ikke bare med små justeringer av eksisterende løsninger slik mange andre gjør – vi investerer både i teknologi, kompetanse og tankelederskap innen kundeopplevelses-AI. Denne avtalen gir oss over 20 erfarne AI-utviklere og ledere som vil styrke CX plattformen vår. Veldig spennende, legger Stellan Kristiansson i Puzzel til.
I forkant
Puzzels ferske forskning om kontaktsentre i 2024 fant at 41 % av europeiske ledere innen kundeservice mener at AI og maskinlæring vil ha størst innvirkning på kundeservicebransjen i løpet av de neste to årene.
– AI har allerede vist seg å være transformerende når det gjelder å levere enestående kundeopplevelser. Som vår egen forskning har vist, ønsker europeiske organisasjoner å være i forkant når det kommer til å forbedre interaksjoner mellom kunder og agenter, forteller Frederic Laziou, administrerende direktør i Puzzel.
Passer sømløst inn i Puzzel-plattformen
– SupWiz’ plattform er bygget med flere unike AI- og teknologiske evner som passer sømløst inn i CX Puzzel-plattformen, og hjelper organisasjoner med å forvandle verdi for kunder med hver interaksjon, forteller selskapet.
Automatisere og optimalisere
– Med SupWiz vil vi bringe den nyeste og mest spennende AI-teknologien til våre kunders fingertupper, med et sterkt fokus på sikkerhet og samsvar, og hjelpe dem med å automatisere store mengder innkommende forespørsler, samt øke løsningsgrad ved første kontakt og tid til å løse saker, forteller Laziou.
Han forklarer videre at dette hjelper agenter med å fokusere på de mest komplekse forespørslene, samtidig som kundene får de resultatene de trenger raskt.
Administrerende direktør og medgrunnlegger av SupWiz, Stephen Alstrup, sier at de har skapt AI-plattformen SupWiz med det overordnet formålet å skape verdi for kunder i bransjer som forsyningssektoren, finansielle tjenester, helsevesenet, offentlig sektor og detaljhandel.
– Etter hvert som interessen for AI har fortsatt å vokse, har vi arbeidet med å bygge en banebrytende AI-plattform som er spesielt tilpasset behovene til ledere innen kundeservice, og som gjør det mulig for dem å automatisere og optimalisere kundeservice, forklarer Alstrup.
Dette oppkjøpet bygger videre på Puzzels eksisterende AI-muligheter, og sier dette gir CX-team muligheten til å levere førsteklasses service med hver interaksjon.
– Det perfekte komplementet til Puzzel-plattformen
Puzzel beskriver SupWiz som det perfekt komplementet til plattformen sin.
SupWiz bringer med seg en omfattende teknologiplattform som vil bli integrert i Puzzels eksisterende tilbud. Dette vil styrke Puzzels evne til å levere personaliserte og effektive kundesamtaler.
SupWiz skiller seg ut med sin omfattende AI-teknologiløsning som kombinerer flere typer AI, og som er enkel å bruke uten behov for koding.
Siste nytt om AI – kundeserviceavisen.no
Plattformen er intelligent og overvåker kontinuerlig samtaler for å forbedre systemet over tid, samtidig som datasikkerhet og samsvar ivaretas.
Oppkjøpet markerer Puzzels fortsatte satsning på innovasjon og kundeverdi.
– Vi ser frem til å tilby forbedrede kundeopplevelser i fremtiden, skriver Puzzel avslutningsvis.