Entusiasmen som følger med OL smitter, og i en tid der nasjonal stolthet er på topp, finner nordmenn sammen i glede og spenning over de prestasjonene som skjer i Paris.
Som en leverandør av TV-tjenester, sørger Allente for at sportsinteresserte nordmenn kan følge med på alle de store øyeblikkene, uansett hvor de befinner seg.
Bak kulissene, på kundesenteret til Allente, merkes OL-stemningen like godt som ute blant folk.
En OL-fest uten sidestykke
– Denne sommeren har jo vært fylt med store sportsbegivenheter som våre kunder får kose seg med, og det syns vi er greit, sier Maja Wikman Ulrich, Chief PR & Communications Officer i Allente innledningsvis.
Det er ingen tvil om at OL engasjerer, og Ulrich forteller at også kunder som vanligvis ikke ser så mye sport i løpet av året også bryr seg mye om OL.
Kundesenteret merker økt trafikk under de olympiske lekene.
– Trafikken har hatt størst merkbar økning på dager med de norske håndballkampene, og det er dem kundene refererer til hvis de får TV-problemer. «Å nei, nå får jeg ikke sett håndballen i kveld», siterer Ulrich.
– Og så blir de veldig glade når vi lykkes med å løse problemet, så de får se kampene, sier hun med et smil.
De har også sett på tallene under friidretten, hvor Norge har gode gullmuligheter. Likevel viser ikke disse dagene noe mer trafikk enn andre ordinære dager uten friidrett.
– Lagsportene er det som virker å skape størst engasjement, slår hun fast.
– Nordmenn elsker OL!
Det er ingen hemmelighet at OL får folk til å samles foran TV-skjermene.
Etter at MAX sikret seg rettighetene til OL, har mange kunder tatt kontakt med Allente for å finne ut hvordan de kan få med seg hvert eneste øyeblikk av lekene.
Tittingen på OL har vært enormt høy
– Tittingen på OL har vært enormt høy, og vi nærmer oss 1 million seertimer per døgn på streaming, sier Ulrich.
Dette er 30 % mer enn under julehelgen, noe som var rekordperioden for antall timer folk så på streamet TV.
– Så man kan godt si att nordmennen elsker OL!
En stor dose god stemning
Det er ingen tvil om at OL skaper god stemning, både hos seerne og på kundesenteret til Allente.
De ansatte har travle dager med å sørge for at alt fungerer som det skal. På spørsmål om det er OL-stemning på kundesenteret kommer svaret raskt.
– Selvfølgelig!
Det er tydelig at også de som jobber bak skjermene kjenner på gleden og engasjementet som OL fører med seg.
Dette selskapet mener norske forbrukere er best på bærekraft – kundeserviceavisen.no
For Allente handler det om å være der for kundene, både når teknikken butter imot og når seiersjubelen bryter løs.