justin-morgan-D2TZ-ashGzc-unsplash

Hvem er best på e-post? Vi avslører 4. plassen!

I en tid der flere virksomheter jobber aktivt for å redusere bruken av e-post i kundeservice, skiller noen seg ut ved å levere veldig høy kundetilfredshet i denne kompliserte kanalen. KSIndeks-undersøkelsen for 2024 har vurdert selskaper basert på kundenes tilbakemeldinger, og vi er nå klare for å dele ut fjerdeplassen.  

I en tid hvor kundeservice utvikler seg raskere enn noen gang, så holder e-post stand som en populær kanal hos kundene.  

Kundeserviceavisen skal i samarbeid med KSIndeks presentere landets beste selskaper på kundeservice gjennom e-post.

Kåringen baseres på kundenes egne tilbakemeldinger. KSIndeks benytter Kantar sitt webpanel med over 40 000 respondenter. Undersøkelsen blir sendt ut til flere tusen kunder hver måned, og rundt halvparten av disse har vært i kontakt med et kundesenter siste 14 dagene. Det er svarene fra denne gruppen som danner grunnlaget for KSIndeks målingen og KSIndeks prisen. 

Selv om mange selskaper forsøker å redusere bruken av e-post som kundeservicekanal, viser tallene fra årets KSIndeks-undersøkelse at noen virksomheter klarer å levere en kundeservice på e-post som imponerer. 

Gratulerer! 

Gratulerer til norske kommuner som har sikret seg en imponerende 4. plass!

De er blant de beste i landet på kundeservice gjennom e-post, og langt bedre enn mange kommersielle selskaper man skulle tro var bedre.

De store volumene av e-post kommer i de største kommunene som Oslo, Bergen og Trondheim og det er disse som bidrar mest til det flotte resultatet. 

I en tid hvor flere virksomheter forsøker å redusere bruken av e-post som kundeservicekanal, viser resultatene fra KSIndeks-undersøkelsen at norske kommuner utmerker seg positivt med sin service via denne kanalen. 

E-post – en utfordrende, men fortsatt viktig kanal

4. plass i kåringen av Norges beste kundeservice på e-post en imponerende prestasjon

Selv om e-post har sine utfordringer, som lengre svartider og høyere kostnader, har kommunene klart å utnytte denne kanalen til sin fordel. 

Hva dine kunder mener om ulike kundeservicekanaler

Det viser at de prioriterer å gi innbyggerne en god opplevelse, også på e-post. 

Vi gratulerer dem med en sterk plassering i årets kåring! 

Hver mandag de neste ukene vil vi avsløre hvilke virksomheter som har kapret de øverste plassene. Følg med!