I en tid hvor mange virksomheter kjemper for å redusere e-posttrafikken, finnes det noen få som briljerer.
Nå kan Kundeserviceavisen avsløre hvilket selskap som leverer Norges beste kundeservice på e-post, ifølge kundene selv.
Gratulerer til Gjensidige!
Selskapet som er aller best på kundeservice gjennom e-post er Gjensidige. Gratulerer!
– Å vinne førsteplassen for skriftlig kommunikasjon er en stor ting for oss og et viktig bevis på at vi lykkes med en av våre viktigste målsettinger – å være tydelige, tilgjengelige og relevante for kundene våre, sier Morten Johannessen, Direktør for Kundesenteret til Gjensidige.
Med et vell av forsikringsprodukter og tjenester som strekker seg fra A til Å, har Gjensidige vært en viktig støttespiller for norske kunder i over 100 år.
Tydelige, tilgjengelige og relevante for kundene
– Vi ser at e-post er en sentral kommunikasjonskanal, og vi har jobbet strategisk med å forbedre denne over tid. Vår strategi handler om å være både effektive og personlige, samtidig som vi sørger for at budskapene våre er enkle å forstå, sier han om suksessoppskriften.
Denne seieren er et tydelig bevis på at de har en strategi som fungerer, og leverer en opplevelse kundene setter pris på.
– Vi hviler ikke på laurbærene
KSIndeks-undersøkelsen avdekker at mange kunder opplever e-post som en trygg og ryddig kommunikasjonsform.
– Vi legger stor vekt på å tilpasse kommunikasjonen til kundens behov og forventninger, med fokus på å være løsningsorienterte og presise samtidig som vi forsøker å være lettbeinte og personlige, forklarer Johannessen.
– Vi har mange kule og dedikerte folk som hver dag går på jobb for kunden og vi tror at det å ha en gjeng med høyt jobbengasjement også spiller en svært viktig rolle, legger han til.
E-poster er klare, hjelpsomme og profesjonelle
E-post blir likevel ofte sett på som en tidkrevende og kostbar løsning sammenlignet med raskere alternativer som chat eller telefon.
Likevel er det flere som foretrekker denne kanalen, særlig kundene i alderen 40-45 år.
– Vi bruker kontinuerlig kundeinnsikt for å forbedre oss, og vi får ofte tilbakemeldinger på at våre e-poster er klare, hjelpsomme og profesjonelle. Når vi bommer forsøker vi å bruke dette til å justere oss så raskt vi klarer, forteller Johannessen.
– Å vinne, viser oss at vi er på rett vei, men vi hviler ikke på laurbærene – vi har som mål å stadig videreutvikle kvaliteten i vår e-postkommunikasjon for å sikre at vi møter kundenes behov på best mulig måte, avslutter han.
Vi gratulerer Gjensidige med førsteplassen i årets kåring!