Tidligere denne uken ble årets EPSI-undersøkelse for banksektoren offentliggjort.
I fjorårets måling var de på en syvende plass med 73,5 i skår, mens de i årets måling har klatret seg til opp på en andreplass med skåren 77,6.
Landkreditt Bank er derfor banken som kan vise til størst fremgang i årets måling.
EPSI rapporterer at Landkreditt Bank anses som en pålitelig bank det er enkelt å forholde seg til.
Landkreditt Bank er også, i følge kundene, blitt mer konkurransedyktige på pris, og kundene opplever med det at de får mer «bank for pengene» enn på samme tid i fjor.
– Fantastiske resultater!
– Fantastiske resultater! At vi fra 2023 til 2024 kan vise til den desidert største økning blant samtlige i undersøkelsen er vi utrolig stolte over, sier Petter Remen Hanssen, leder for Marked & Digital i Landkredittkonsernet.
Utrolig stolte
Han er glad for at arbeidet det siste året blir lagt merke til.
– Det er mange banker i Norge, at vi Landkreditt kan markere oss slik er utrolig sterkt. Det viser også at vi har gjort mye riktig siste året med ekstra fokus på merkevare, marked- og prisstrategi og kundeopplevelse.
– 2.plass totalt er et meget godt resultat for oss, legger han til.
– Vi må bare klype oss litt armen
I tillegg til kundetilfredshet er også Landkreditt den banken som øker mest i produktkvalitet og lojalitet blant kundene.
– Det er enormt gode resultater på samtlige parametere med score på 80, det vokser ikke på trær akkurat og vi må bare klype oss litt armen, forteller Remen Hanssen.
Banken skårer også gjennomgående meget høyt på verdi for pengene og image.
– Image og verdi for pengene er viktig for oss, og vi er veldig glade at vi treffer godt her.
Han forteller at de ser at kundene er fornøyde med de tjenestene og løsningene banken leverer og at de anbefaler de videre.
– Det er jo en bekreftelse på at vi gjør mye riktig, så det er bare å rette en stor takk tilbake til kundene for tilliten de viser oss, sier Remen Hanssen.
Kundevekst og rekordtrafikk i 2024
Landkreditt Bank var først ut med å sette ned renta i mars, noe som ga rekordhøy pågang i trafikk, lånesøknader og kundevekst.
– Det er alltid utfordrende å vokse fort, samtidig som man fortsatt skal tilby gode produkter til eksisterende kunder.
Han mener tallene fra EPSI-undersøkelsen viser at de lykkes med dette.
– Dette gir også en ekstra motivasjon i det kontinuerlige arbeidet med å utvikle kvaliteten på våre digitale tjenester og kundeopplevelse, produkter og kompetanse, forteller Remen Hanssen.