Administrerende direktør i Chilimobil, Lars Ryen Mill.
Administrerende direktør i Chilimobil, Lars Ryen Mill. FOTO: Chilimobil

Chilimobil har Norges mest fornøyde mobilkunder

Chilimobil har Norges mest fornøyde mobilkunder. Det viser årets mobilundersøkelse fra EPSI, som har gjennomført årlige målinger siden 2003.

Det er første gang Chilimobil er med i EPSI-målingen. Men allerede på første forsøk klatrer de altså helt til topps – og vipper dermed mangeårig vinner OneCall ned fra tronen.

– Kjempe kundenes sak

– Vi har hatt en langsiktig plan om å kjempe kundenes sak og fornye den norske mobilbransjen. Derfor blir vi veldig stolte over en slik rangering, sier adm.dir. i Chilimobil, Lars Ryen Mill.

I rapporten skriver EPSI at «Chilimobil klarer i større grad enn konkurrentene å møte og til dels overgå kundenes forventninger og behov knyttet til mobilabonnement», og at kundene «vurderer selskapet som svært konkurransedyktig på pris».

Sympatisk kundeservice som evner å lytte til kundene våre

– Sammen med vårt mantra om å alltid være best på mobildata, har vi klart å utvikle gode digitale kundeløsninger og en sympatisk kundeservice som evner å lytte til kundene våre, sier Mill.

– Sette oss godt inn i kundenes brukersituasjon

– Vi forsøker alltid å sette oss godt inn i kundenes brukersituasjon. Derfor har vi erklært krig mot «data-angsten», sier Ryen Mill.

I 2018 var Chilimobil først ute med å lansere «Fri Data» i Norge. Det endret den norske mobilbransjen.

Erklært krig mot «data-angsten»

– I dag har opp mot én million nordmenn et mobilabonnement med relativt lite data. De har gjerne tilgang til 2-10 GB i samme prisklasse som vi nå tilbyr ubegrenset bruk.

– Vi mener disse kundene betaler en urimelig høy pris for såpass lite, sier han.

– Vil gi enda flere fornøyde mobilkunder

Selv om de kapret toppplassering i årets mobilstudie, ønsker ikke Chilimobil å hvile på sine laurbær.

Denne høsten satser de derfor igjen i kampen for brukervennlighet og gode priser på mobildata.

De lanserer et abonnement med ubegrenset bruk og datahastighet tilpasset folk flest sin mobilbruk til kun 249 kr/mnd.

Se Norges mest og minst fornøyde mobilkunder: – Bransjen bør følge nøye med

– ESPI-undersøkelsen viser oss at kunder med Fri Data-abonnement er mer fornøyde enn kunder med databegrensinger i sine abonnement.

– Med det nye abonnementet gjør vi Fri Data tilgjengelig for folk flest, noe vi tror vil gi enda flere fornøyde mobilkunder, avslutter Chilimobil-sjef Lars Ryen Mill.