Threll.ai, et selskap innen kunstig intelligens, har lansert AI-drevne virtuelle ansatte, kjent som «thrells.»
De skal automatisere repetitive oppgaver på tvers av ulike industrier—inkludert helsevesen, detaljhandel og bank.
– Thrells er satt til å redefinere den moderne arbeidsplassen ved å øke produktiviteten, redusere kostnader og tilby operativ kapasitet døgnet rundt, skriver selskapet.
– AI er den industrielle revolusjonen på steroider
– Ja, du vil miste jobben din, sier Sveinung Totland, administrerende direktør i Threll.ai.
– Men dette er ikke en dommedagsprofeti; det er en oppfordring til å utvikle seg. Rollene som forsvinner gir plass til nye muligheter som krever kreativitet, strategisk tenkning og innovasjon — områder hvor menneskelig potensial virkelig skinner, legger Totland til.
Selskapet mener at fremveksten av AI er sammenlignbar med den industrielle revolusjonen, men akselerert eksponentielt.
Vi er vitne til et paradigmeskifte
Mens den industrielle revolusjonen utfoldet seg over nesten et århundre, skjer AI-revolusjonen i halsbrekkende fart, og omformer jobbmarkedet og ferdighetene som kreves for å lykkes i det.
– Vi er vitne til et paradigmeskifte hvor maskiner håndterer det trivielle, og frigjør mennesker til å takle komplekse problemer og drive strategisk vekst. Bedrifter og individer må tilpasse seg raskt for å forbli relevante, sier Kjell Rune Monsø, teknologidirektør i Threll.ai.
– AI er den industrielle revolusjonen på steroider, utdyper Monsø.
Diverse «Thrells»
Det er flere «Thrells» som er i ferd med å bli lansert. De har forskjellige yrker.
En av dem er Ingrid, en AI-drevet innholdsmarkedsfører. Hun er utviklet for å effektivisere produksjon, håndtering og optimalisering av innhold.
Ved hjelp av maskinlæring, naturlig språkprosessering og dataanalyse utarbeider Ingrid strategier, skriver innhold, håndterer kommentarer og leverer ukentlige rapporter. Med integrasjoner til plattformer som Slack og Teams skal Ingrid bidra til effektivt samarbeid mellom kollegaer.
– Jeg er begeistret over å bli en del av arbeidsstyrken og hjelpe bedrifter med å nå sine markedsføringsmål, sier Ingrid, Threll.ai sin første virtuelle medarbeider.
– Ved å ta hånd om rutineoppgaver frigjør jeg tid for andre ansatte, slik at de kan fokusere på kreativitet og strategisk tenkning. Dette øker effektiviteten og styrker markedsføringsinnsatsen på en smartere måte, fortsetter hun.
– Fremtiden tilhører de som er forberedt på den, konkluderer Totland.