Wibecke Johansen har jobbet i Bertel O. Steen siden 2007, da hun startet som produktspesialist i Mercedes-Benz.
Fire år senere ble hun produktsjef for Mercedes-Benz personbiler. I 2014 ble hun salgs- og markedsdirektør i Bertel O. Steen Detalj, og for sin innsats der ble hun i 2017 kåret til «Årets unge leder» i konsernet.
Fra 2021 ble Wibecke Johansen direktør for Kundereise og salgsprosesser, og da konsernet opprettet sin nye, digitale satsningsenhet i 2023 ble hun direktør for Kunde og Salg i Bertel O. Steen Digital.
Nå overtar hun altså jobben som direktør for servicemarkedet etter at tidligere direktør Vegar Rognli flyttet til New Zealand i sommer. Wibecke Johansen går med dette inn i konsernledelsen i Bertel O. Steen.
– Wibecke brenner for å forbedre kundereise og prosesser, og har lagt ned en stor innsats for dette i Bertel O. Steen. Servicemarkedet er et svært viktig område for oss, og et felt vi har store ambisjoner om å utvikle videre. Jeg er derfor glad for at Wibecke har takket ja til denne viktige lederstillingen, sier konsernsjef Harald Frigstad.
– Jeg gleder meg veldig til å bli bedre kjent med menneskene i servicemarkedet, og til å bli en del av et team som har høye ambisjoner for fremtiden. De har levert imponerende resultater i et vanskelig marked, og samtidig holder de stø kurs i transformasjonen. Servicemarkedet har mange viktige kundemøter hver eneste dag, og er selve nøkkelen til å utvikle gode kunderelasjoner over tid. Sammen skal vi bygge videre på den sterke vinnerkulturen som allerede eksisterer, og skape magiske kundeopplevelser, sier Wibecke Johansen.
Wibecke Johansen tiltrer sin nye stilling 1. desember.