Katarina Lalander Hamnes.
Katarina Lalander Hamnes. FOTO: © Athenas Norge

Kundeservice Awards: – Synliggjøre det viktige arbeidet

Over nyttår er det duket for Kundeservice Awards. Prisutdelingen ønsker å verdsette alle som jobber i et kundesenter, og mener konkurransen bidrar til kompetanseløft i bransjen. – Vi skal feire menneskene, sier jurygeneral, Katarina Lalander Hamnes.

Kundeservice Awards blir arrangert 23. januar 2025 og ønsker å synliggjøre det viktige arbeidet som utføres i kundesenter over hele landet.

– Kundeservice er ingen transaksjon, det er en relasjon. Responsen vi får fra kunder når vi skaper positive kundeopplevelser er avgjørende for at vi skal prestere og levere, dag etter dag, sier Katarina Lalander Hamnes, jurygeneral i Kundeservice Awards.

– Dette er en viktig kveld

I tillegg til prisutdeling på kvelden er det duket for faglig innhold i forkant.

– Kanskje kan du også få med deg noen tips til hvordan du kan bli enda bedre i dine kundemøter. På 80-tallet handlet kundeservice om to ting, smil og «kunden har alltid rett». Det handler om så mye mer, forklarer Lalander Hamnes.

For jurygeneralen er kundeservice en god mix av kunnskap, fleksibilitet og kommunikasjonsevner.

– Du må være kreativ, du skal kunne lese mennesker og tilpasse deg den enkelte kunden. Personlig service handler ikke om deg og din personlighet, det handler om å forstå kundens personlighet. Kundeservice burde være pensum, på alle skoler.

Hun ser frem til konkurransen, kåringen og feiringen av vinnerne.

– Du kommer til å møte mange hyggelige og glade bransjekolleger denne festkvelden. Alle bransjer elsker å feire seg selv. Pynt deg til fest. Jeg håper vi ruller ut den røde løper, sier jurygeneralen.

– Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det kun var roboter på festen, sier hun spøkefullt.

Men, fra spøk til alvor:

– Dette er en viktig kveld – for alle som møter mennesker på jobb. Du skal bli inspirert til å bygge gode relasjoner. Det er noe du kan være stolt av.

Fortsatt mulig å melde seg på

Hvem kan delta i Kundeservice Awards?

– Alle firmaer som yter kundeservice, på den ene eller den andre måten, kan delta i konkurransen, forteller Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.

– Kanskje har dere har en egen booking-avdeling, inhouse sales eller to stykker som svarer telefonen når en kundene ringer inn for å få bistand. Har dere en ansatt hos dere som alltid klarer å snu kinkige situasjoner til en positiv opplevelse for kunden? Da har dere et case til Kundeservice Awards, utdyper han.

Påmeldingen og mulighetene for å sende inn case er fortsatt åpen. Frist for å sende inn case er den 29. november.

Det koster 3 995,- å melde inn en case og for å bli tatt med i vurderingen.

Katarina Lalander Hamnes gleder seg til oppgaven som jurygeneral.

– Da skal vi feire menneskene, sier hun.

Dette er juryen:

Trine Lise Ness Grimstad, Waken, er juryleder for kategoriene Årets kundesenter, Årets teamleder kundesenter og Årets medarbeider kundesenter. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:

  • Tonje Langtangen, Spenn
  • Randi Fiskerud, NAF
  • Irene Fauskanger, Fjordkraft
  • Trine Rode Kristiansen, Kundeserviceskolen
  • Corinne Hilde Fjellås, Beste tekst

Kjersti Andresen, Brødrene Dahl, er juryleder for kategoriene Årets callcenter, Årets teamleder callcenter, Årets medarbeider callcenter og Årets selger. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:

  • Morten Nøstvold, Intendia Professional
  • Paal Skjellum, Data Factory
  • Nils Høgevold, Høyskolen Kristiania
  • Kim Schulerud, GlobalConnect
  • Ola Gaute A. Askheim, Opinion

Nordea klar for kundeflom: Hvordan tar de i mot 240 000 nye kunder?

Ina Svarød, Innovasjon Norge, er juryleder for kategoriene Årets outsourcing partnerkap, Årets chatbot, Årets innovasjon og Årets bærekraft. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:

  • Gunnar Stensaker, TRY Opt
  • Wenche Leithe, Cognito
  • Ingrid Sara Grimstad, Norsk Renewables
  • Morten Kjærnes, Morten Kjærnes Consulting
  • Bo Andersson, Atender