KLAR TIL INNSATS: Konserndirektør Hans-Øyvind Ryen forteller at Posten Bring har forberedt seg godt før årets høytid.
KLAR TIL INNSATS: Konserndirektør Hans-Øyvind Ryen forteller at Posten Bring har forberedt seg godt før årets høytid. FOTO: Posten Bring

De har hentet inn 500 ekstra medarbeidere for julerushet

Posten Bring er klar for den mest travle tiden på året hvor det skal håndteres store volum med pakker i forbindelse med Black Week og jul. 

Med 20 terminaler på ulike steder i landet, én av Europas største sorteringsmaskiner og over 3.600 hentesteder er Posten godt rustet til å ta hånd om de store pakkemengdene som forventes til årets høysesong.

– Mest hektisk, men også morsomste

– Førjulstiden er den mest hektiske for alle oss som jobber i Posten Bring, men også den desidert morsomste tiden på året, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten Bring.

– Nå har vi hentet inn cirka 500 ekstra medarbeidere til driften vår for å håndtere alle pakkene som skal fram til jul, fortsetter han.

På kundeservice-avdelingen har de hentet inn cirka 40 ekstra medarbeidere for å håndtere spørsmål og svar fra kunder. Åpningstiden utvides samtidig til klokka 19.00 før jul.

På terminalene rundt omkring i Norge er allerede store mengder pakker på vei inn, med høy aktivitet for postbud, sjåfører og terminalarbeidere i konsernet.

– Vi skal sikre at juletrafikken har god flyt og levere pakker, julegaver og julepost i både inn- og utland, slik at den kommer fram i tide til jul. Derfor har vi gjort en rekke tiltak for å få til nettopp dette, avslutter konserndirektøren.

Ringetest: Avslører finalistene i offentlig sektor

Visjonen til Posten Bring AS er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre.