Finale (3)

Ringetest: Vi kårer vinneren i offentlig sektor

Vi testet åtte bedrifter i offentlig sektor, og de to beste er Husbanken og Sykehuspartner. Nå er det duket for en spennende finale. Hvem i offentlig sektor svarer innbyggeren raskest?

Velkommen til finalen i vår ringetest hvor vi tester offentlig sektor. Etter en spennende testperiode med mange kandidater står nå kun to aktører igjen: Husbanken og Sykehuspartner.

Begge har imponert med raske svartider, men hvem stikker av med seieren og tittelen som offentlig sektors raskeste til å svare innbyggeren?

Vi har testet begge finalistene over flere dager og på ulike tidspunkt, og målt tiden fra vi trykker «ring» til vi faktisk snakker med et menneske. Her er resultatene fra finalerunden:

Husbanken: Stabile og solide

Husbanken har gjennom hele testperioden vært en trygg og solid aktør. I finalerunden leverte de gode svartider på mellom 45 og 89 sekunder.

Selv om tidene ikke er de raskeste, imponerer de med konsistens og forutsigbarhet – to viktige kvaliteter for et offentlig kundesenter.

– Husbanken har en vesentlig lengre meny enn Sykehuspartner, men de svarer stort sett ganske raskt etter den er ferdig. Vi er imponert, kommenterer en deltaker.

Gjennomsnittlig svartid for Husbanken i finalen ender på 60 sekunder.

Sykehuspartner: Lynrask 

Sykehuspartner har derimot vært en lynrask utfordrer. I finalen leverte de imponerende svartider som varierer fra 24 til 28 sekunder.

Dette gjør dem til den desidert raskeste av de to finalistene. Gratulerer!

Gjennomsnittlig svartid for Sykehuspartner i finalen er 26 sekunder, noe som er mer enn dobbelt så raskt som konkurrenten. Det er også takket en mer effektiv meny enn konkurrenten.

Sykehuspartners kombinasjon av ekstremt raske svartider og jevn tilgjengelighet gjør dem til en vinner som er vanskelig å slå.

Gratulerer til Sykehuspartner!

Vi kan med glede avsløre at Sykehuspartner er vinneren av ringetesten i offentlig sektor! Deres stabile toppresultater, raske responstid og gode tilgjengelighet sikrer dem tittelen som den raskeste til å svare innbyggeren.

Husbanken skal også ha ros for å levere gode og jevne resultater gjennom hele konkurransen. Men når det handler om å svare raskest, er det Sykehuspartner som trekker det lengste strået.

Ledelse og sykefravær: – Fra fravær til nærvær

Vi gratulerer Sykehuspartner med seieren og takker begge finalistene for en spennende konkurranse.


Om testen
Denne testen er gjennomført med et panel som har ringt begge selskapene på samme tidspunkt og med samme problemstilling. Vi måler svartiden fra vi trykker «ring» til vi snakker med et menneske, og noterer tiden nøye. Testen er uoffisiell, men vi håper den kan gi et interessant innblikk i hvordan offentlig sektor presterer når det gjelder svartid på telefon.