Fra venstre: Frank Robert Dalland (butikksjef og Åsanegutt), Lisell Marie Lesniak (teamleder kundeservice i NetOnNet Norge) og Marianne Lånkan (Norgessjef i NetOnNet), under åpningen av NetOnNets største butikk i Norge. En viktig milepæl for selskapets omnikanal-strategi.
Fra venstre: Frank Robert Dalland (butikksjef og Åsanegutt), Lisell Marie Lesniak (teamleder kundeservice i NetOnNet Norge) og Marianne Lånkan (Norgessjef i NetOnNet), under åpningen av NetOnNets største butikk i Norge. En viktig milepæl for selskapets omnikanal-strategi.

Kundene først: NetOnNet satser på omnikanal-strategi

I går åpnet NetOnNet dørene til sin største butikk i Norge, lokalisert i Åsane, Bergen. Med en sterk satsing på omnikanal-strategi kombinerer kjeden nettbutikkens fleksibilitet med kundeservice i butikk. Målet er å møte kundenes behov – både digitalt og fysisk.

Med vafler, lykkehjul og lange køer åpnet NetOnNet dørene til sin splitter nye butikk i Åsane, Bergen. Den nye butikken, som er kjedens største i Norge med hele 2200 kvadratmeter, er et viktig steg i NetOnNets ambisiøse vekststrategi.

Mellom smilende kunder og summingen fra lykkelige lykkehjul-vinnere, slo Kundeserviceavisen av en prat med Marianne Lånkan, Norgessjef i NetOnNet, og Lisell Marie Lesniak, teamleder for kundeservice i Norge.

– Det handler om fleksibilitet og nærhet

Fra venstre: Butikksjef og lokal Åsanegutt Frank Robert Dalland, teamleder for kundeservice Lisell Marie Lesniak, og Norgessjef Marianne Lånkan.

– Nå er turen kommet til hjertet av Vestlandet, og Norges nest største by, så gjett om vi gleder oss til dette, sier Norgessjef Marianne Lånkan.

Hun står midt i et yrende butikklokale fylt med kunder som utforsker alt fra kaffemaskiner til store TV-er.

– Bergen er en strategisk viktig region for oss. Vi ser allerede hvordan fysiske butikker øker nettomsetningen vår i nærområdene. Vårt konsept med selvbetjening, lave priser og enkel handel er noe vi vet vil falle i smak hos bergenserne.

Butikken i Åsane er den fjerde i rekken i Norge, men det er første gang NetOnNet åpner på Vestlandet.

Fra før har kjeden butikker i Oslo, Drammen og Stavanger, og neste år venter en ny åpning i Trondheim.

– Kombinasjonen av nettbutikk og fysiske butikker er noe kundene våre elsker, sier Marianne.

– Det handler om fleksibilitet og nærhet. Kundene kan handle når og hvor de vil, men samtidig få opplevelsen og servicen som en fysisk butikk gir.

– Kundene våre skal alltid føle seg sett og hørt

Nyåpningen kommer på et av årets travleste tidspunkt for elektronikkbransjen, der de nye ansatte ikke bare må håndtere julestria, men også lære seg butikkdriften. Fokuset er likevel klart:

– Kundene våre skal alltid føle seg sett og hørt, sier teamleder for kundeservice.

– Uansett hvor travelt det er, tar vi oss tid til hver enkelt. Det handler om å levere kvalitet i hvert møte, legger Lisell til.

NetOnNet satser sterkt på en omnikanal-strategi som håper å sikre samme høye servicenivå uavhengig av om kundene handler på nett eller i butikk.

Alle mann på dekk

For å støtte opp under dette har teamet i Bergen gjennomgått grundig opplæring.

– Vi har hele kundeservice-avdelingen vår på plass i butikken på Åsane for å hjelpe til. Det blir alle mann på dekk når vi åpner nye butikker.

I tillegg til at hun syns det er moro å ta del i slik begivenheter, er det også nyttig.

– Det er vinn-vinn. De som jobber i butikken kan lære mer om kundeservice, og vi i kundeservice kan lære mer om produkter og den type ting, forklarer hun.

Rett frem og ærlig

Butikksjef Frank Robert Dalland, en ekte Åsanegutt, er stolt av å lede den nye butikken i hjembyen.

Å kunne åpne butikk i Åsane, området jeg vokste opp i, er uten tvil en stor opplevelse for meg, sier han.

– Jeg kjenner både folkene her og hvordan bergensere liker å handle – rett frem og ærlig – uten masse styr. NetOnNet passer perfekt inn i vår kultur med vårt enkle, ærlige og prisvennlige konsept, sier Dalland, som gleder seg til å møte både gamle kjente og nye kunder i butikken.

Butikksjef Frank Robert Dalland.

I tillegg til et bredt produktutvalg og konkurransedyktige priser, fremhever Frank viktigheten av å bygge et sterkt lokalt team.

– Vi har ansatt 15 engasjerte medarbeidere som alle deler NetOnNets visjon. Alle her er lidenskapelige og klare for å gi det lille ekstra for kundene, sier han.

– Vi fikk over 200 søknader til denne butikken, så det sier mye om interessen for konseptet vårt, legger Norgessjefen til.

Fokus på fremtiden

Åpningen av den nye butikken i Bergen er en del av NetOnNets omfattende vekststrategi i Norge.

Med planer om flere butikker og ytterligere satsing på netthandel, er målet å bli en av de ledende aktørene i det norske elektronikkmarkedet.

– Vi har offensive ambisjoner for Norge, sier Marianne Lånkan.

Tør du spørre kollegaen din om hva de tjener?

– Vi skal fortsette å vokse, presse prisene og utfordre de etablerte aktørene. Å være til stede i Bergen er et viktig steg på veien.

Lisell legger til at satsingen på Vestlandet også handler om å lytte til kundenes behov.

– Vi lytter til tilbakemeldinger, utvikler oss kontinuerlig, og jobber for å gjøre handleopplevelsen så enkel og god som mulig, avslutter hun.