– Her kan kundene enkelt hente og levere pakker ved hjelp av en brukervennlig digital plattform, i prinsippet til alle tider av døgnet, noe som ikke tidligere har vært mulig. Dette handler om større fleksibilitet for våre kunder, sier direktør for Servicenett i Posten Bring, Anette Løes Hokholt Wiik.
Pilotprosjektet blir gjennomført i sammen med Sørbøvåg Landhandel, som har hatt et mangeårig samarbeid med Posten Bring og Liberty Now AS, som leverer løsningen og teknologien som tas i bruk. Løsningen er en såkalt Retail Multi Automation (RMA).
– Vi er svært begeistret for å teste ut RMA-teknologi i samarbeid med Posten, som en del av våre tjenester. Dette er et viktig skritt mot å tilby våre kunder en enda bedre og mer effektiv service. Vi tok denne teknologien i bruk tidligere i år, og har svært gode erfaringer, sier eier og daglig leder i Sørbøvåg Landhandel, Roar Nordbø.
Teknologien som benyttes for det nye konseptet er det Liberty Now som leverer.
– Dette vil kunne ha betydning for Posten Brings hente- og sendesteder over hele landet, hvis prosjektet og piloten viser seg å være vellykket. Vi gleder oss til det videre samarbeidet, sier CEO Hans Olav Bakås i Liberty Now
– Det er viktig for oss å sikre at tjenestene i butikken blir utviklet videre, og at de investeringene som blir gjort til beste for kundene blir utnyttet godt. Å inkludere pakkeutlevering i denne teknologien, er et av flere tiltak som gir god nytte av den nye teknologien, sier Steinar Fredheim, avdelingsdirektør i Distriktssenteret, som har ansvar for Merkur-Programmet.