POWER Ringhuset

Designperle gir unik kundeopplevelse

POWER teller ned til åpningen av det nye varehuset på Ringhuset ved Majorstua om to uker. Det ikoniske sirkelformede bygget tvinger frem et helt nytt butikkonsept som setter kunden i sentrum.

— Vi gjør noe vi aldri har gjort før. Å innrede et 360 graders bygg krever en helt annen tilnærming enn vi vanligvis har. Det gir rom for kreativitet, og vi elsker det, sier POWER-sjef Anders Nilsen.

POWER ved Volvat blir 2,5 ganger større enn POWER ved Colosseum, og fylles i disse dager med hele sortimentet til den norske elektronikkjempen. Uten en eneste rett vegg måtte konseptet sees på med nye øyne, slik at varehuset både får plass til hele vareutvalget og gir kundene rom til å finne det de trenger.

– Det har vært et interessant pusslespill, og nå har de siste brikkene falt på plass. Vi har snudd om på plasseringer, kategorier og laget helt nye reoler som er spesialdesignet til dette bygget, forteller Nilsen.

POWER-sjef Anders Nilsen. FOTO: POWER

Tilrettelegger for omnikanal handel 

POWER har prioritert å legge til rette for fremtidens handlemønster, noe som innebærer et stort Click&Collect-område like ved inngangen. Stadig flere kunder velger å hente sine produkter i varehuset allerede 30 minutter etter at de har reservert i nettbutikken.

Første etasje fylles med lett tilgjengelige hjemme- og velværeprodukter som er enkle å plukke med seg i farta, sammen med et bredt utvalg av hvitevarer.

—  Kjøkkenapparater, støvsugere, stylingprodukter og smått og stort du trenger til hjemmet er det første du møter her. Vanligvis må du gjennom hele varehuset for å komme til avdelingen med småelektrisk, men her har vi snudd om på det, forteller Nilsen.

En egen tech-etasje 

Opp trappen til annen etasje er både data, gaming, TV, lyd, sportsklokker, foto, mobil og tilbehør samlet til et tech-mekka. Leverandørene har levert spesialdesignede display som skal gi en inspirerende og kundevennlig opplevelse som både gir plass til bestselgere og nyheter de har tro på.

–  Vi varelegger for harde livet for å få plass til alt på best mulig måte. Kundene skal virkelig få oppleve at det vil bugne at spennende produkter, sier Nilsen.

Den første av to i Oslo 

Åpningen av POWER Ringhuset er den første av en rekke spennende åpninger det kommende året. I Oslo åpner den norskeide kjeden både i Sørkedalsveien og i Sannergata – og får med det et viktig grep om hovedstaden.

I tillegg venter en rekke åpninger i distriktene. Denne våren åpner POWER både i Sandnes og Egersund.

–  Butikkåpningene kommer på løpende bånd i år. Vi har mange franchisetakere som ønsker å samarbeide med oss, og det synes vi er utrolig stas. 2025 blir et fantastisk år for POWER, avslutter Nilsen.