– Spørsmålet er ikke bare om AI kan gi bedre kundeopplevelser, men om vi kan gjøre det på en måte som respekterer kundenes personvern og gir et representativt bilde av hele kundemassen, skriver Bjarte Lyssand, Partner i CustomerTrends.
– Spørsmålet er ikke bare om AI kan gi bedre kundeopplevelser, men om vi kan gjøre det på en måte som respekterer kundenes personvern og gir et representativt bilde av hele kundemassen, skriver Bjarte Lyssand, Partner i CustomerTrends. FOTO: Shutterstock

Hører du hva kundene egentlig sier?

I kampen om kundene er det ikke lenger nok å spørre “Er du fornøyd?”

Mange bedrifter bruker fortsatt spørreundersøkelser for å måle kundetilfredshet, men disse gir ofte et skjevt bilde. Svarene er gjerne påvirket av tidspunkt, formuleringer eller kundens siste interaksjon. Resultatet? Strategier basert på ufullstendige data, og bedrifter som lurer på hvorfor lojaliteten svikter.