Ifølge tallene fra Nielsen hadde netthandelen en omsetning på 6 milliarder kroner i 2024, en økning på 1,3 milliarder over de siste tre årene. Netthandel fortsetter å øke sin andel av omsetningen i totalmarkedet for dagligvarer, og utgjorde 2,3 prosent av markedet i fjor.
– I 2024 vokste Oda med 15 prosent fra året før og har beholdt samme fart inn i 2025. Oda er vekstvinner i dagligvaremarkedet nå. Flere og flere innser at det å gjøre ukeshandlingen fra sofaen og få varene levert på døra, lønner seg for både tidsklemma og lommeboka, sier André Knüppel, administrerende direktør i Oda.
I de siste to utgavene av VGs matbørs har Oda kommet på en knepen andreplass, begge ganger foran Kiwi. Oda befester dermed sin posisjon som en av de billigste lavpriskjedene i det norske markedet. Denne uken arrangerer Oda dessuten sin første lokalmatuke.
I tillegg til sterk vekst, har Oda-konsernet tidligere meldt at faste kostnader ble kuttet med 800 millioner NOK i 2024.
Dagligvarerapporten utgis av Nielsen og dekker den historiske strukturutviklingen for den delen av dagligvareomsetningen som NIQ dekker i Norge. Oda er plassert i kategorien Netthandel.