– Bredbåndsmarkedet preges av hard konkurranse, høy kompleksitet og store forventninger fra kundene, sier Steinar B. Christensen.
– Bredbåndsmarkedet preges av hard konkurranse, høy kompleksitet og store forventninger fra kundene, sier Steinar B. Christensen. FOTO: KSIndeks

Kundene har talt: Dette er årets topp tre i bredbåndskategorien

Telenor, NextGenTel og Altibox utmerker seg blant kundene, og er årets topp tre i kategorien Bredbånd. Vinneren offentliggjøres under festmiddagen på Kundeservicedagene 2025 i Oslo 21. mai.

KSIndeks er Norges største og mest representative studie av kundeserviceopplevelser, og gjennomføres årlig av CustomerTrends i samarbeid med Kantar.

Over 20 000 kunder som nylig har vært i kontakt med et kundesenter gir sine vurderinger av ventetid, serviceinnstilling, løsningsgrad, kompetanse og tilfredshet. Undersøkelsen har vært gjennomført siden 2010.

– Bredbåndsmarkedet preges av hard konkurranse, høy kompleksitet og store forventninger fra kundene. Å levere stabil kundeservice over tid er derfor en betydelig prestasjon, sier Steinar B. Christensen i CustomerTrends.

– Det er også moro å se at de nominerte i år representerer forskjellige byer. Hvem vinner: Oslo, Bergen eller Stavanger?

Vi gratulerer årets tre nominerte med en velfortjent plass i toppen – utpekt av kundene selv som blant de aller beste på kundeservice i sin bransje.

Litt om de tre nominerte i kategorien Bredbånd:

Steinar B. Christensen, daglig leder i Customer trends og redaktør i Kundeserviceavisen. FOTO: Camilla Haugland

Telenor
Telenor er en av Norges største leverandører av bredbånd og har lang erfaring med å tilby digitale tjenester til både privat- og bedriftsmarkedet.

– Telenor er giganten i norsk kundeservice. De har et av landets største kundesentre og leverer stabilt godt i et krevende marked, sier Christensen.

NextGenTel
NextGenTel har hovedkontor i Bergen og leverer bredbånd, TV og IP-telefoni til kunder over hele landet. Selskapet har vært en viktig utfordrer i det norske bredbåndsmarkedet siden starten.

– NextGenTel var ikke på topp tre i fjor, så dette er gøy å se. De har lenge vært en utfordrer i markedet, og det er gledelig å se at arbeidet gir resultater, sier Christensen.

Altibox
Altibox er et av de mest kjente merkenavnene innen fiberbredbånd i Norge, med lokal tilstedeværelse gjennom et landsdekkende partnernettverk.

– Fjorårets vinner. Altibox har befestet sin posisjon i toppen. Det er et imponerende samarbeid mellom Lyse og partnerne som ligger bak den sterke og stabile leveransen, sier Christensen.

Vinneren i kategorien Bredbånd offentliggjøres under festmiddagen på Kundeservicedagene 21. mai i Oslo.


KSIndeks har blitt gjennomført månedlig siden 2010, og er landets største undersøkelse av nordmenns preferanser og serviceopplevelser på tvers av bransjer. Undersøkelsen gjennomføres av Kantar på vegne av CustomerTrends, som også eier Kundeserviceavisen.

KSIndeks: Dette er bankene med best kundeservice i Norge