Handelshøyskolen BI måler hvert år norske forbrukeres kundetilfredshet og lojalitet til de store merkevarene. I år er Strawberry tilbake på topp i hotellbransjen, både på tilfredshet og lojalitet.
– En stor takk til våre kollegaer på alle våre 109 hotell i Norge, som hver dag sørger for å gi våre gjester så gode opplevelser at de gir oss bransjens beste score. At vi er tilbake på toppen av Norsk kundebarometer bare to år etter at vi byttet navn til Strawberry, er et bevis på at valget om å fornye og utvikle selskapet var riktig. Nå skal vi jobbe med å klatre høyere på den totale listen også, sier Torgeir Silseth, adm.dir i Strawberry.
Strawberry markedsfører hotellkjedene Clarion Hotel, Quality Hotel, Comfort Hotel og nylig rebrandede Home Hotel i tillegg til 50 independent-hoteller under paraplyen Nordic Hotels & Resorts. I fjor lanserte hotellselskapet lojalitetsvalutaen Spenn sammen med Norwegian. 29. april ble det kjent at også Reitan Retail går inn i samarbeidet.
– At vi også er øverst på lojalitetsscoren, viser at våre gjester har omfavnet muligheten til å bruke opptjeningen hos oss på andre produkter og tjenester, forteller Silseth.
Forskningsprosjektet NKB har i tretti år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. 4708 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen 157 virksomheter fra 35 bransjer får sin dom i årets undersøkelse.