– Det siste året har vært alt annet enn kjedelig i bankbransjen. Bølgen av fusjoner har endret konkurranselandskapet, svindel har nådd en ny topp og kundene forventer superservice, helst før de rekker å logge inn i mobilbanken. Likevel har bankene stått i det, med hodet kaldt og kundeservice-hatten godt plantet på hodet. Noen har virkelig utmerket seg, og i kveld skal vi hylle de som har klart balansekunsten mellom teknologi og menneskelighet, og levert smil til kundene, selv i chat-bot form, forteller Morten Johannessen, Direktør for kundesenteret i Gjensidige, fra scenen på prisutdelingen.
Ved siden av står Silje Abrahamsen, Director of Enterprise Sales i LeadDesk. Hun forteller at SpareBank 1 Østlandet og fjorårets vinner SpareBank 1 Nord-Norge var blant de tre nominerte, men at det i år var Eika som fikk den beste rangeringen fra kundene.
Om vinneren sies det:
– Kundene i denne banken er veldig fornøyde med serviceinnstillingen til konsulentene og opplever at konsulentene har en svært god forståelse for saken de tar kontakt om. Mange kunder ønsker å forbli kunder i tiden fremover, og med en fallende lojalitet i bransjen som bakteppe, er dette en spesielt hyggelig tilbakemelding å få.
Kåringen baserer seg på KSIndeks, Norges mest omfattende undersøkelse av kundeserviceopplevelser, gjennomført av Kantar og CustomerTrends. Her har over 20 000 norske kunder delt sine erfaringer fra faktiske kundemøter. Eika troner øverst etter å ha levert sterkt på blant annet tilgjengelighet, serviceinnstilling og løsningsgrad.
Vi gratulerer Eika med seier!