I et marked preget av høyt tempo, teknisk kompleksitet og stadig økende forventninger fra kundene, har Altibox nok en gang klart å levere kundeservice i særklasse. Selskapet tar seieren hjem i konkurranse med de sterke aktørene Telenor og NextGenTel.
– Det siste året er det vel trygt å si at forventningene til stabilt og raskt nett i hvert fall ikke har blitt lavere- og det samme gjelder forventningene til kundeservice. For hva er vel mer dramatisk i et norsk hjem i 2025 enn buffering midt i «Spillet» en søndagskveld, eller Teams-møter som fryser på hjemmekontor? Ja, når nettet går ned går pulsen opp, og da gjelder det å svare raskt, forklare enkelt og fikse problemet før kundene må ty til å bruke mobilen som hotspot. Heldigvis finnes det dyktige kundeservicemedarbeidere som tar telefonen før panikken sprer seg, og guider kundene gjennom rutere, kabler og signalstyrke med en smittende ro. Årets finalister har utmerket seg klart på nettopp dette, forteller Rune Bertelsen på scenen.
Kåringen bygger på KSIndeks – Norges mest omfattende studie av kundeserviceopplevelser, basert på over 20 000 intervjuer med kunder som nylig har vært i kontakt med et kundesenter.
– Årets vinner er svært god på å gi informasjon og veiledning til kundene. De leverer også hjelpen med en enestående serviceinnstilling og viser god forståelse for saken. Dette skaper høy tillit hos kundene og bidrar til at de vinner årets pris innenfor bredbånd-kategorien, sier Josef Nalbant, Strategic Service Specialist i Salesforce, om vinneren.