– Å jobbe med kundeservice i forsikring er litt som å være en usynlig helt – Kundene legger helst ikke merke til deg før noe går galt, og da stilles det høye krav til å levere både raske og gode løsninger for å redde dagen. Med allerede høye krav som utgangspunkt og kontinuerlig nye problemstillinger som «Hva dekkes egentlig når du heller kaffe over laptopen på hjemmekontor», blir det tøff konkurranse blant selskapene. Likevel er det noen selskaper som klarer å kontinuerlig møte kundene på en stødig, god måte for å hjelpe dem gjennom uhell, forteller Janni Boel Wisbech, Direktør for kundeservice og drift i Altibox & ice, fra scenen når prisen deles ut.
De tre selskapene som utmerket seg spesielt i forsikringsbransjen var If, KLP og Frende
– Kundene i selskapet som stikker av med seieren er svært fornøyde med løsningene som leveres og opplever at konsulentenes serviceinnstilling er svært god. Prestasjonen på disse punktene er med på å bidra til at kundene er svært tilfredse med sine henvendelser, og det er nettopp dette som gjør dem til årets vinnere, forteller Silje Abrahamsen fra Leaddesk.
Vi gratulerer Frende med en fortjent seier i forsikringsbransjen!
Kåringen baserer seg på KSIndeks, Norges største og mest representative studie av kundeserviceopplevelser, gjennomført av CustomerTrends og Kantar. Over 20 000 kunder har delt sine erfaringer fra kontakt med kundesentre i året som har gått, og vurdert blant annet serviceinnstilling, tilgjengelighet og løsning.