– Offentlige tjenester og plattformer er noe vi alle benytter oss av mer eller mindre på daglig basis og som er essensielle for å holde samfunnet i gang. Det er mange regler å følge og brukerne har høye forventninger til kvaliteten på tjenestene og informasjonen. Men kundeservice i offentlig sektor dreier seg ikke bare om informasjon, det dreier seg om trygghet, veiledning og løsninger på livets store og små problemer. Årets tre nominerte leverer nettopp denne trygge veiledningen, forteller Daniel Nygård, leder for kundesenteret for personmarkedet i SpareBank 1 Nord-Norge, på scenen.
I konkurranse med to tunge og synlige aktører – NAV og Skatteetaten – gikk Sykehuspartner helt til topps.
– Årets vinner viser god forståelse og serviceinnstilling ovenfor sine brukere og skaper en helhetlig svært god brukeropplevelse, sier Silje Abrahamsen, Director of Enterprise Sales i LeadDesk, om årets vinner.
Kåringen bygger på KSIndeks – Norges mest omfattende studie av kundeservice, hvor over 20 000 kunder deler sine faktiske opplevelser fra kontakt med ulike kundesentre. Her måles blant annet serviceinnstilling, tilgjengelighet og løsningsgrad.
Vi gratulerer Sykehuspartner med en sterk og velfortjent seier!