– Det siste året har kundene levd med svingninger som kunne gjort selv berg-og-dal-banene på Tusenfryd misunnelige. Strømpriser opp, strømpriser ned, nye avtaler, nye apper- og alltid spørsmål som «Hva er det egentlig jeg betaler for nå»? Midt i denne stormen av endringer har kundeservice stått. For når fakturaer overrasker eller appen viser mer tall en forståelig innsikt, da er det kundesenteret som må forklare og rydde opp. I kveld skal vi derfor hylle de som virkelig har gitt kundene en opplevelse som lyser opp dagen, selv når strømregningen gjør det motsatte, forteller Hanne Balke, Direktør for Eika Kundesenter, på scenen.
Vinneren er kåret på bakgrunn av KSIndeks – Norges største kundeserviceundersøkelse – som bygger på tilbakemeldinger fra over 20 000 kunder.
– Mange av vinnerens kunder beskriver håndteringen av sin henvendelse som tett opp mot perfekt og kundene er spesielt fornøyde med løsningen av saken og serviceinnstillingen til de ansatte, forteller Silje Abrahamsen, Director of Enterprise Sales i LeadDesk.
I tillegg til Å Strøm, var også Fjordkraft og Fortum blant de tre nominerte i årets kåring. Men det var altså Å Strøm som kapret topplassen i 2025. Vi gratulerer!
Christine Wiborg, Cathrine Bothner Wessel. FOTO: Tekna