Nytt for året var utdeling av Hederspris.
– I dag har vi gleden av å hedre en person som har satt solide spor etter seg i norsk kundeservice – både som leder, kollega og ambassadør for det vi alle brenner for: Å sette kunden først, sier Irene Fauskanger, Direktør for kundeservice i Fjordkraft.
Hans Arild Engebretsen, Senior Customer Success Manager i LeadDesk, er også på scene og snakker varmt om Bertelsen.
– Han er en fantastisk evne til å se menneskene rundt seg – og få dem til å trives og yte sitt aller beste. Han bygger lag, kultur og engasjement på en måte som virkelig inspirerer alle rundt seg.
– Sist han talte på Kundeservicedagene holdt han et strålende innlegg om den verdien som skapes i kundeservice, og som han så gjerne setter tall på slik at også de som ikke jobber i kundeservice forstår hva som skapes i alle kundemøtene – hver eneste dag, forteller Fauskanger.
Prisvinneren er rett og slett en nestor i kundeservicebransjen, og har bidratt sterkt til å løfte fagfeltet og omdømme til kundeservice.
– Han fortjener virkelig en anerkjennelse, legger Fauskanger til.
Juryens begrunnelse:
Personen vi i dag vil hedre har i årevis ledet ett av landets mest fremtidsrettede kundesentre. Med en stødig hånd har han utviklet både mennesker og kultur, alltid med fokus på kvalitet, tillit og nærhet.
Han har alltid søkt innsikt, alltid delt, er nysgjerrig og inviterer og besøker andre. Han er selvsagt også en gjenganger på konferanser.