– Mange var muligheter verdt millioner av dollar som krevde bare noen dagers arbeid. Men de hadde blitt oversett på grunn av manglende eierskap, «ingen hadde tenkt på dem» og så videre, forteller Sebastian Siemiatkowski, medgründer og CEO i Klarna. FOTO: Klarna
– Mange var muligheter verdt millioner av dollar som krevde bare noen dagers arbeid. Men de hadde blitt oversett på grunn av manglende eierskap, «ingen hadde tenkt på dem» og så videre, forteller Sebastian Siemiatkowski, medgründer og CEO i Klarna. FOTO: Klarna

– Fra analyseparalyse til ekte kundefokus

Klarna er kjent for å ligge langt fremme med kunstig intelligens i kundeservice. Likevel mener CEO Sebastian Siemiatkowski at den største forbedringen ligger foran dem, i en mer kundesentrisk kultur og en hverdag der handlingsrettet innsikt trumfer dashboards og datastøy.

Klarna trapper ned analysejaget og lytter mer direkte til kundene. Nå jakter selskapet innsikt som faktisk fører til endring, og resultatene har overrasket.