Randi Bjerkeland Skagemo (50) skal lede konsernets nye storsatsing på kundeopplevelse.
Posten Bring besluttet tidligere i år å opprette Kundeopplevelse som ny konsernfunksjon. Den nyopprettede enheten vil bestå av kundeservice, konsernkommunikasjon, marked og merkevare.
Det skal være et dedikert miljø som skal styrke selskapets posisjon i markedet gjennom å løfte og fokusere arbeidet med helhetlige kundeopplevelser. Enheten får en sentral rolle i konsernet fremover og den nye konserndirektøren påpeker viktigheten av både samarbeid og offensivitet.
– Utvikle fagområdet for kundeopplevelse
Skagemo har jobbet 19 år i Posten Bring og er i dag nordisk direktør for Shelfless. Hun har tidligere jobbet med marketing, salgs- og forretningsutvikling.
Hun har vært kommunikasjonsdirektør, leder for strategisk verdiskaping og partnerskap samt konstituert nordisk direktør for Bring Courier & Express.
– Posten Bring har lykkes med å bygge og utvikle god lederkompetanse i flere ulike fagmiljøer. I en helhetlig vurdering falt valget på Randi som kan vise til bred erfaring med å lede store team gjennom endring, hun har egenskapen til å tenke visjonært samtidig som hun har gjennomføringskraft, sier Petter-Børre Furberg som er konsernsjef i Posten Bring.
– Hun har også betydelig faglig erfaring med kommunikasjon og endringsledelse, samtidig som hun har jobbet tett opp mot marked, salg og kundeservice i rollene hun har hatt i Posten Bring. Med tydelig visjon og retning vil Randi lede oppdraget med å utvikle fagområdet for kundeopplevelse, fortsetter Petter-Børre.
– Skape kundeopplevelser som begeistrer, forenkler og gjør en forskjell i hverdagen
Skagemo ser frem til å ta fatt på den nye rollen.
– Jeg ser virkelig frem til å starte i rollen, og er glad for at konsernet har satt Kundeopplevelse så høyt på agendaen.
Hun forteller videre at dersom Posten Bring skal lykkes med lønnsom vekst fremover, må de være i forkant av kundenes behov og levere tjenester som skiller Posten Bring ut i markedet.
– Jeg tror nøkkelen ligger i å bygge bro mellom forretningsområder, teknologi og førstelinje – og sammen skape kundeopplevelser som begeistrer, forenkler og gjør en forskjell i hverdagen, sier Skagemo.