– Kundeservice er helt sentralt i det vi gjør, både teknisk og menneskelig, sier CEO i Time2Staff, Kristoffer Hagenes.
– Kundeservice er helt sentralt i det vi gjør, både teknisk og menneskelig, sier CEO i Time2Staff, Kristoffer Hagenes. FOTO: Ole Kristian Olsen

Staffing-bransjens «Uber»

Time2Staff er en norsk bemanningsplattform som jobber for å forenkle måten arbeidsgivere og jobbsøkere finner hverandre på.

– Vi kombinerer fleksibilitet med kvalitet, forklarer Chris-André Næss, kategoriansvarlig for dagligvare i Time2Staff. FOTO: Time2Staff

Med ambisjoner om å digitalisere bemanningsbransjen vokser Time2Staff raskt i Norge. Gjennom en app kobles arbeidsgivere og jobbsøkere.

Nå tar selskapet steget inn i dagligvarebransjen i Bergen og Vestland, med mål om nasjonal utrulling innen sommeren. Samtidig utfordrer de bemanningsbransjens forretningsmodell ved å tilby gratis rekruttering til faste stillinger.

– Vi forenkler vikarhverdagen for kjøpmenn og gir unge og fleksible jobbsøkere en rask vei inn i dagligvare, sier Chris-André Næss, kategoriansvarlig for dagligvare i Time2Staff.

Utfordrer den tradisjonelle bemanningsbransjen

Time2Staff brukes i dag av et bredt spekter av arbeidsgivere, hovedsakelig innen hotell, restaurant, dagligvare og eventsektoren. Det er alt fra store hotellkjeder, til cateringfirmaer, dagligvarebutikker og ledende aktører i arrangement- og festivalsammenheng.

– Felles for dem er at de trenger fleksibel tilgang til kvalifisert personell, ofte på kort varsel, og at de ønsker en digital og effektiv løsning fremfor tradisjonell bemanning, forklarer CEO i Time2Staff, Kristoffer Hagenes.

– I tillegg har vi et populært konsept som rekruttering uten rekrutteringsavgift, som stadig flere benytter seg av, som gjør at vi fungerer som et springbrett ut i arbeidslivet til de som søker faste jobber, legger han til.

Det handler om å bygge en fremtid hvor flere får tilgang til arbeidslivet på egne premisser

Jobbsøkerne på Time2Staff-plattformen er alt fra unge mellom 18 og 24 år som vil ha ekstrajobb, til erfarne servitører, kokker, butikkmedarbeidere og logistikksupport som ønsker fleksibel arbeidshverdag. Mange kombinerer Time2Staff-jobber med studier eller andre jobber.

– En voksende andel har fagbrev, relevant erfaring og høy rating på plattformen, og de som skiller seg ut blir gjerne våre såkalte Ambassadører, som får direkte tilgang til premium-vakter hos faste kunder, forklarer Hagenes.

Kundeservice

Hagenes forteller at han ser callcenter-ledere og andre kundeserviceledere bruker plattformen til å bemanane sesongtopper, lanseringskampanjer og helgebemanning. Time2Staff er også opptatt av egen kundeservice.

– Kundeservice er helt sentralt i det vi gjør, både teknisk og menneskelig. Vi har et dedikert supportteam som svarer på henvendelser via chat, telefon og SMS. For oss handler god kundeservice ikke bare om raske svar, men om å forstå hverdagen til både kunden og jobbsøkeren.

Bedre match, mer motiverte ansatte og gladere kunder

De rekrutterer gjerne folk med erfaring fra nettopp restaurant, butikk og event. Mange av deres egne kundeservicemedarbeidere har selv jobbet vakter via plattformen.

– Vi satser også på AI-verktøy for å automatisere rutinespørsmål, slik at menneskelig innsats kan brukes på mer komplekse situasjoner.

Gode tilbakemeldinger

– Vi kombinerer fleksibilitet med kvalitet, forklarer Chris-André Næss, kategoriansvarlig for dagligvare i Time2Staff. FOTO: Time2Staff

Hagenes forklarer videre at kundene setter pris på hvor raskt og enkelt det er å få dekket vakter.

– Ofte går det under 5 minutter fra en vakt postes til den er booket. De gir også gode tilbakemeldinger på personalets kvalitet og at systemet gjør det enkelt å filtrere på relevante kriterier som språk, erfaring, rating og så videre.

Fra jobbsøkernes side er fleksibiliteten, oversikten i appen og tryggheten rundt lønn og oppfølging de viktigste punktene.

– Mange sier de «endelig føler at de har kontroll» i arbeidslivet, noe vi er veldig stolte av. Rosinen i pølsen for mange er at vi lønner 48 timer etter hvert skift. Samt bonus for kundetilfredshet.

Hagenes forteller at Time2Staff handler om mer enn bare jobbformidling.

– Det handler om å bygge en fremtid hvor flere får tilgang til arbeidslivet på egne premisser. I stedet for å tvinge folk inn i faste maler, bygger vi et system som lytter til både arbeidsplassen og individet. Det gir bedre match, mer motiverte ansatte og gladere kunder, avslutter han.

Det viktigste funnet fra KSIndeks 2025: Dette skiller de beste fra resten