Onlinekurs, Forbrukerkjøpsloven – Kunden har ikke alltid rett.
Virke
Kunden har ikke alltid rett. Likevel kan noen klagesaker eskalere om de ikke behandles riktig fra start. I tillegg risikerer bedriften et dårlig omdømme hvis den ikke behandler klagesaker klokt. Mange saker kunne nok også vært unngått med bedre forståelse for forbrukerkjøpsloven allerede i markedsføringen. Vi går gjennom forbrukerkjøpsloven med en praktisk vinkling.
Læringsutbytte
Kurset gir en oversikt over gangen i et kjøp fra en vare markedsføres til en reklamasjonssak avsluttes. Målsettingen med kurset er å gi svar på vanlige spørsmål i reklamasjonssaker, og også sette bedriften i stand til å vurdere reklamasjonssaker på egen hånd.
Vi går gjennom følgende
- Betydningen av kundeforhold
- Avtaleforståelse
- Reklamasjonsregler
- Mangelsreglene
- Kundens krav ved mangler
- Angrerett og garantier
Kurset passer for
Alle som driver salg og kundebehandling, fra daglig leder til selger på gulvet.