Onlinekurs, Forbrukerkjøpsloven – Kunden har ikke alltid rett.

17. oktober 2022 kl. 09:30 — kl. 12:00
Virke

Kunden har ikke alltid rett. Likevel kan noen klagesaker eskalere om de ikke behandles riktig fra start. I tillegg risikerer bedriften et dårlig omdømme hvis den ikke behandler klagesaker klokt. Mange saker kunne nok også vært unngått med bedre forståelse for forbrukerkjøpsloven allerede i markedsføringen. Vi går gjennom forbrukerkjøpsloven med en praktisk vinkling.

Læringsutbytte

Kurset gir en oversikt over gangen i et kjøp fra en vare markedsføres til en reklamasjonssak avsluttes. Målsettingen med kurset er å gi svar på vanlige spørsmål i reklamasjonssaker, og også sette bedriften i stand til å vurdere reklamasjonssaker på egen hånd.

Vi går gjennom følgende

  • Betydningen av kundeforhold
  • Avtaleforståelse
  • Reklamasjonsregler
  • Mangelsreglene
  • Kundens krav ved mangler
  • Angrerett og garantier

Kurset passer for

Alle som driver salg og kundebehandling, fra daglig leder til selger på gulvet.

PÅMELDING HER