Skjermbilde 2021-05-15 kl. 18.01.08

GODT NYTT ÅR!

Om noen timer legger vi 2021 bak oss, og ser frem i spenning på hva et nytt år vil bringe. Nok et år har korona preget oss i stor grad, og mange har derfor ønsket seg et koronafritt år til jul. Slik blir det nok dessverre ikke, men vi støtter dem som mener det er grunn til optimisme og ser frem til et spennende 2022.

2021 har vært et hektisk år, og mye har skjedd. Kundeserviceavisen gikk på luften 27.mars, og siden den dato har vi publisert vel 300 artikler og podcaster i avisen som har hatt fokus på kundeservice, kundeopplevelser og kundereiser. Det er gledelig at så mange har heiet oss frem, og vi gleder oss stort til å møte 2022 med mye spennende stoff.

Dessverre har korona preget mange av de planlagte aktivitetene i året vi nå legger bak oss. Kundeservicedagene i regi av Tekna og Call Center dagene i regi av Confex kunne dessverre ikke gjennomføres som planlagt, men mye spennende ble gjort digitalt. Foredrag, webinarer og paneldebatter. KSIndeks prisene ble delt ut digitalt, og det samme skjedde med Kundeserviceprisen. Vinnerne er, som seg hør og bør, blitt hyllet, og det er mange som virkelig har levert svært god service og mange gode kundeopplevelser i året vi nå har bak oss. Vi har presentert en rekke flotte og spennende bedrifter gjennom året, og har også satt fokus og søkelys på de som faktisk sitter og gjør en super jobb i kundefront.

I den korte åpne perioden i høst ble imidlertid Kundeservicedagene i Bergen gjennomført fysisk med 270 deltakere, og Bergen Kundeserviceforum kunne også dele ut priser live med både prisvinnere og publikum i salen. Det bekreftet det vi alle har visst hele tiden, nemlig at denne type møteplasser i all hovedsak handler om treffe mennesker fysisk. Det gir helt annen energi, ja rett og slett en helt annen og langt mer verdifull opplevelse.

La Kundeserviceavisen bli en del av ditt daglige jobbrituale for påfyll av nytt og nyttig 

Det skjer mye spennende innen kundeservice i utvidet forstand, og vi vil følge utviklingen nøye fremover. Nye teknologier, tekstanalyser og mye annet vil i enda større grad prege hverdagene både til kundene og bedriftene. Mange spådde at chatbotene ville fjerne mange jobber, men det har ikke skjedd. Vi tror de beste bedriftene vil klare å komplettere ny teknologi i enda større grad i sine løsninger fremover for å skape de gode kundeopplevelsene.

I tillegg ser vi også at nye, store utenlandske tilbydere av skyløsninger og teknologi for effektiv kundehåndtering er på vei inn i det norske og nordiske markedet. Vi vil holde deg som leser oppdatert på det som skjer.

Så, det er bare å følge med. La Kundeserviceavisen bli en del av hverdagen din. Da holder du deg oppdatert på nytt og nyttig.

Vi gleder oss til 2022, og vil med dette ønske deg et RIKTIG GODT NYTTÅR!

Beste hilsen

Steinar B. Christensen
Redaktør