Markedssjef i Steddy, Charlotte Lüthcke Solberg.
Markedssjef i Steddy, Charlotte Lüthcke Solberg. FOTO: Steddy

– Den digitale kundereisen er noe vi har fokusert mye på

Steddy er Mestergruppens nye håndverkstjeneste som tilbyr en digital kundereise i oppussingmarkedet. Steddy er lansert i flere byer i Norge og skal rulles ut nasjonalt i løpet av 2023. Plattformen vant pris i årets «Gulltaggen»-kåring, i kategorien «Design og teknologi».

– Steddy er jo noe helt nytt. Vi skal levere den beste håndverkstjenesten innen rehabilitering, ombygging og tilbygg, og jobber for å heve hele bransjens status og tillit, sier markedssjef i Steddy, Charlotte Lüthcke Solberg, i en pressemelding.

«Gulltaggen Award» er en årlig konkurranse som skal inspirere til kreativ bruk av teknologi og digitale flater.

Juryen mener at Steddy er en tjeneste som gjør det sømløst for kundene.

– Dette betyr mye

«En veldig god og nødvendig tjeneste som løser mange ulike utfordringer i kategorien, både for kunder og leverandører. Ved bruk av teknologi har de skapt en enkelt, troverdig og sømløs tjeneste som gjør det lett, oversiktlig og trygt å benytte seg av håndverkere i et privat oppussingsprosjekt», uttalte juryen om vinneren.

Markedssjef i Steddy er stolt over prisen de mottok.

I årets «Gulltaggen»-kåring fikk byrået Unfold gull for arbeidet med den digitale plattformen Steddy for «Produkt og tjeneste» i kategorien «Design og teknologi». FOTO: Steddy

– Den digitale kundereisen er noe vi har fokusert mye på og derfor betyr Gulltaggen-prisen mye. Vi i Steddy og Mestergruppens digitaliseringsteam har hatt et godt og tett samarbeid med Unfold siden starten. De har utviklet selve produktet og i tillegg laget Steddys grafiske profil, sier Solberg.

Product Lead hos Unfold, Max Berg, mener at Steddy er kroneksempel på hvordan små produktteam og ambisiøse selskaper kan levere reell verdi sammen.

– Det å få være med å bygge opp et nytt selskap som er sentrert rundt et digitalt produkt og et behov i markedet er det vi brenner for, sier Berg.

Product Lead hos Unfold, Max Berg. FOTO: Unfold

Knytte forbrukere og håndverkere sammen

– Tjenesten Steddy fyller et hull i markedet og bidrar til å løse problemer i hverdagen for både håndverker og forbruker, sier Mestergruppens digitaliseringsdirektør, Nina Brekke Øktedalen.

Hun mener at den digitale løsningen sikrer god og tydelig kommunikasjon i oppussingsprosjektet, som kan fjerne misforståelser og gjøre arbeidsdagen enklere.

– Vi har kombinert vår dype innsikt i byggebransjen med et sterkt teknologimiljø i Mestergruppen og et entusiastisk og dyktig team hos Unfold. Slik har vi klart å utvikle en tjeneste vi mener vil radikalt forandre opplevelsen i oppussingsmarkedet.

FOTO: Thomas Ekström

Leder for IT-utvikling i Mestergruppen, Birger Bjønnes, mener også at tjenesten gjør det enda mer sømløst for kundene.

– Det er fantastisk å se at vi klarer å kombinere Mestergruppens teknologiplattform i tjenestene som Steddy tilbyr i oppussingsmarkedet. Teknologiplattformen bidrar til at vi sømløst kan knytte sammen forbruker og håndverkere i ulike fag, og på sikt proffselgere i byggevarehusene våre.

Hva er Steddy?

Et nytt konsept utviklet av Mestergruppen. Steddy er en håndverkstjeneste for rehabilitering og oppussing.

I dag tilbys tjenesten i Trondheim, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Ålesund og Grenland. Nasjonal utrulling er i løpet av 2023.

Steddy er et kjedekonsept som skal sikre en enkel, trygg og bærekraftig håndverkstjeneste.