Bohus er årets bransjevinner i møbelkategorien i Norsk Kundebarometer 2025. Etter flere år med målrettet arbeid og kontinuerlig forbedring av kundeopplevelsen, går Bohus helt til topps med solide resultater på både kundetilfredshet og lojalitet.
– Å nyte både høy tillit og stor begeistring blant kundene er ikke en selvfølge i et marked med stadig tøffere konkurranse. Denne anerkjennelsen inspirerer oss til å fortsette det gode arbeidet med å sette kunden i sentrum, sier Janicke Ruud Nielsen, Markedsdirektør i Bohus.
Sterk fremgang og klar bransjeledelse
Markedsdirektør Janicke Ruud Nielsen i Bohus AS. FOTO: Ragnar Hartvig
I årets undersøkelse går Bohus opp fra 3 til 4 stjerner i forbrukernes vurdering. Kundetilfredsheten øker fra 73,0 til 76,5 poeng, mens lojaliteten styrkes fra 81,2 til 82,0.
På den totale listen over alle målte virksomheter klatrer Bohus hele 33 plasser – fra nummer 73 til 40, og befinner seg nå godt foran konkurrentene.
– Vi tror på å være til stede der kunden er, med et stort utvalg produkter av god kvalitet til gode priser. Det skal være trygt å handle hos Bohus, og vi skal gi gode råd og veiledning i alle våre kanaler, enten det er i varehus eller på nett, sier Ruud Nielsen.
Målrettet arbeid i hele organisasjonen
Resultatene fra Kundebarometeret bekrefter verdien av det systematiske arbeidet som er gjort i alle ledd av organisasjonen, fra produktutvikling og kundeservice til kommunikasjon, logistikk og opplevelse i varehusene.
Dette er et resultat av et samlet lagarbeid
– Dette er et resultat av et samlet lagarbeid. Vi har jobbet målrettet med innsikt, kundetilbakemeldinger og forbedringstiltak for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre.
Fakta om undersøkelsen
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer (NKB) har i tretti år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Den årlige undersøkelsen gjennomføres av BI Norwegian Business School i samarbeid med Barcode Intelligence. 4708 forbrukere har delt sine erfaringer med 157 virksomheter fra 35 bransjer.