– Vi er meget stolte over å bli bransjevinner i både Norsk Kundebarometer og Norsk Bærekraftbarometer. Det betyr at den innsatsen vi gjør med å møte kundens behov og jobbe for et bedre miljø, legges merke til. Vår primæroppgave er helsefaglig rådgivning, for å sikre rett bruk av legemidler for bedre helse. Dette er et viktig samfunnsoppdrag, men også viktig for hver enkelt kunde, sier Ros-Marie Grusén, Administrerende direktør i Vitusapotek
En annerkjennelse til apotekmedarbeidere over hele landet.
– Dette er en anerkjennelse av det kontinuerlige arbeidet som gjøres i alle Vitusapotek for å levere høy kvalitet og gode kundeopplevelser til våre kunder.
Bransjevinner i Norsk bærekraftbarometer
I tillegg til et svært godt resultat i Norsk kundebarometer er Vitusapotek også kåret til bransjevinner i norsk bærekraftbarometer.
– Vi jobber kontinuerlig med bærekraft som en naturlig del av vårt oppdrag for bedre helse. Resultatet er en god motivasjon til å fortsette arbeidet. Vi fortsetter å kutte utslipp og avfall, og har samtidig et sterkt fokus på mangfold, medarbeiderutvikling og personvern, sier Johan Kolseth Rian, Sustainability manager i Vitusapotek
Om Norsk Kundebarometer
Norsk Kundebarometer et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, måler kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine.
Resultatene i Norsk kundebarometer: Vitusapotek (80,3) Apotek 1 (78,2), og Boots apotek (76,0). Vitusapotek sikret seg dermed en 14. plass totalt blant alle 157 bedrifter som ble vurdert i årets undersøkelse.
I Norsk Bærekraftrapport fikk Vitusapotek en bærekraftscore på 72,7, Apotek 1 (71,3) og Boots (65,1). Vitusapotek sikret seg en 10. plass totalt blant 157 bedrifter.
For mer informasjon om Norsk Kundebarometer og de fullstendige resultatene, besøk Handelshøyskolen BI.