Fra venstre: Anne Kristine R. Grude - CEO Socialboards, Svein Ivar Aadnøy Larsen - CSO Zisson,
Andrè Jensen - CEO Zisson og Erik P. Lundquist - CTO Socialboards
Fra venstre: Anne Kristine R. Grude - CEO Socialboards, Svein Ivar Aadnøy Larsen - CSO Zisson, Andrè Jensen - CEO Zisson og Erik P. Lundquist - CTO Socialboards

Zisson øker sitt kundefokus gjennom satsning på skriftlig media

En av utfordringene for mange selskaper er hvordan de skal tilpasse sin kundeservice til å inkludere sosiale medier. Zisson løser denne utfordringen gjennom kjøpet av Socialboards.

Socialboards samler all kundedialog i sosiale medier, live chat og e-poster i én innboks. Sammen vil Zisson og Socialboards levere bedre kundesenterløsninger på markedet fremover, opplyser Zisson i en pressemelding.

Storbrukere av sosiale medier

De fleste nordmenn bruker mye tid på sosiale medier hver eneste dag. Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube, Twitter og flere sosiale preger hverdagene våre. Vi blir oppdatert med ny informasjon 24/7, og det er også en fin måte å kommunisere raskt og direkte på med venner som med bedrifter.

Tall fra Ipsos viser at hele 67% av den norske befolkningen er på Facebook hver eneste dag, og kanaler som Snapchat (44% og Instagram (36%) engasjerer også i stor grad og vokser blant de unge.

Kilde: Ipsos Norge

Nathalie Warembourg i Ipsos sier til kundeserviceavisen.no at det er vanskelig for Facebook å vokse noe mer. De fleste har Facebook, men noen aldersgrupper bruker kanalen mindre nå enn tidligere, selv om de til enkelte formål som skole/utdanning må være på denne plattformen.

Hva med kundeservice i sosiale kanaler

De som jobber i et kontaktsenter, vet at kunden i dag forventer å bli svart i de kanalene kunden selv velger å bruke. Utfordringen er å samle all trafikk som live chat, e-post, webforum-feed og henvendelser fra ulike sosiale kanaler i en løsning, en såkalt Omnikanal løsning.

Adm.direktør i Zisson, André Jensen, sier i en pressemelding at de over lang tid har jobbet tett med Socialboards, og at oppkjøpet derfor kompletterer deres egne løsninger. Gjennom integrering av de tekniske løsningene fra Zisson og Socialboards gir det selskapet mulighet for å være gode i alle de kanalene som kundene til enhver tid benytter.


Martech: Markedsføringsteknologi – eller martech på fagspråket – blir stadig viktigere for norske selskaper, ikke minst i møte med internasjonale giganter som Amazon og stadig nye personvernregler. Socialboards ble valgt ut som en av de 12 mest lovende martech-selskapene i Norge i en kåring i Kampanje i starten av 2021.