Vergic leverer en digital engasjementsløsning som omfatter responsiv overvåking av kundeadferd i nettleseren, avanserte chatbots, integrert video og skjermdeling. Verktøyene skal hjelpe markedsførings-, salgs- og kundeserviceteam med å levere mer personlige og engasjerende digitale opplevelser. Med på kjøpet får Puzzel kunder som Citizen, Clas Ohlson, NAV, KLP og Storebrand.
Etter oppkjøpet passerer Puzzel 100 ansatte og 300 mill NOK i omsetning (2020 tall fra proff.no).
Utvidet servicebegrep
For alle som er opptatt av kundeservice så er det interessant å observere at servicebegrepet utvides fra den enkelte kundehenvendelse til hele serviceprosessen. Det omfatter kundens initielle søk etter informasjon på nettsider, dialogen med selskapet i alle kanaler, selve service- eller kjøpsaktiviteten og aktiviteten som skal sikre kundelojalitet i etterkant. Med oppkjøpet av Vergic har Puzzel styrket sin leveranse av tjenester i hele det utvidede servicebegrepet.