Oda Skuggedal Wilhelmsen leder kundesenteret hos  Godtlevert.
Oda Skuggedal Wilhelmsen leder kundesenteret hos Godtlevert.

– Indre motivasjon og yrkesstolthet er viktig for å gi gode kundeopplevelser

GodtlevertGruppen er Norges største leverandør av matkasser. Via merkevarene Adams Matkasse og Godtlevert leverer de mat til over 30 000 familier i uken. Fra Vulkan i Oslo leder Oda Skuggedal Wilhelmsen kundesenteret med sine 31 ansatte. Kundeserviceavisen har i den travle tiden rundt jul tatt en prat med Wilhelmsen om kunder og service.

Oda Skuggedal Wilhelmsen er utdannet markedsfører fra BI Stavanger, og begynte sin karriere i Godtlevert som deltidsansatt i 2016. I dag er Wilhelmsen leder av kundesenteret på Vulkan, som i 2018, 2019 og 2021 vant Kundeserviceprisen i klassen «Mat og Drikke på nett»,.

Sosialisering med kolleger kan skape gode idéer

Hva er den god dag på jobb for deg?  

– En god dag på jobb begynner alltid sammen med teamet mitt. Når vi har fått kaffe i koppen går vi gjennom hva vi har i vente for dagen, ser på resultatene våre og snakker om løst og fast. Spesielt gøy er det når en diskusjon fører til nye idéer for hvordan vi kan utvikle oss og skape de beste kundeopplevelsene, forteller en engasjert Wilhelmsen. – Det å hjelpe andre gir meg mye glede, i tillegg er det veldig motiverende å se hvordan jobben vi gjør skaper verdi kunden og bedriften, forteller hun videre.

 Hva gjør du for å ha flest mulig gode dager? 

– Jeg sørger for å få nok søvn, og holde meg i aktivitet. Det tror jeg er viktig både for den psykiske og fysiske helsen. Det sosiale på jobb er også viktig for meg, og jeg slår gjerne av en prat med mine kolleger. Ellers så liker jeg å ha oversikt over planene i bedriften slik at jeg er forberedt og kan planlegge arbeidet frem i tid, legger Wilhelmsen til.

Hvordan spiller du dine kolleger gode?  

– Jeg ser på indre motivasjon og yrkesstolthet som to viktige faktorer for å skape gode kundeopplevelser, forklarer Wilhelmsen. – Vi ser av medarbeiderundersøkelsen som ble gjennomført i høst at vi scorer svært godt på både engasjement og trivsel. Resultatene er til og med forbedret til tross for pandemien og hjemmekontor. Jeg ønsker å fokusere på å gi de ansatte de verktøyene og innsikten de trenger for å ta gode avgjørelser. På den måten oppleves det frihet i arbeidshverdagen, noe som bygger oppunder selvledelse. Vi har også satt oss tydelige mål for kundetilfredshet som vi jobber mot, forteller en engasjert Wilhelmsen.

Gode kommunikasjonssystemer internt og mot kundene er viktig

Hvordan påvirker bruk av ny teknologi din arbeidshverdag?

– GodtlevertGruppen er et foodtech-selskap som setter teknologi høyt. Spesielt i perioder med hjemmekontor har det vært en stor fordel at vi har gode kommunikasjonssystemer internt, og smarte løsninger for kundekontakt som selv nye ansatte enkelt kan sette seg inn i. Vi benytter oss av avansert teknologi som for eksempel AI for å minske matsvinn, og gi gode kundeopplevelser. Jeg synes det er inspirerende med interne foredrag rundt dette temaet, og det er gøy at vi får ta en så stor del i det, forteller en smilende Wilhelmsen.

Pandemi gir utfordringer men også muligheter

Hvordan vil den nye smittebølgen påvirke arbeidshverdagen i Godtlevert?  

– Vi er tilbake på hjemmekontor, det påvirker jo selvfølgelig arbeidsdagen ganske mye. Men jeg har uansett stor tro på at teamet, gjennom støtte og samarbeid vil komme seg godt gjennom denne smittebølgen også, forteller Wilhelmsen bestemt. – Hvem vet, kanskje det er enda flere som ser verdien i å få middager og dagligvarer levert hjem på døren. I så fall sitter vi klare for å hjelpe kunden med det de måtte lure på, legger en motivert Wilhelmsen til.

På hvilken måte opplever du at kundenes adferd har endret seg som følge av pandemien? 

– Vi merket spesielt i starten at noen av kundene våre hadde et ekstra behov for den personlige oppfølgingen vi gir. Flere kunder fikk også øynene opp for hvor tjenesten vår, og hvor enkelt matkasse var i den «nye hverdagen». Gjennom pandemien har vi tilnærmet oss ny og viktig kunnskap om hva som er viktig for våre kunder, forteller Wilhelmsen til slutt.

Faktaboks

  • Godtlevert Kundesenter har kontorer på Vulkan i Oslo
  • Behandler kunder til merkevarene Godtlevert og Adams Matkasse, som ble grunnlagt i 2012 og 2013.
  • Vinner av Kundeserviceprisen i klassen «mat og drikke på nett» i 2018, 2019 og 2021
  • 31 Ansatte på kundesenteret.
  • 2700 henvendelser i uken.
  • 88% av kundene henvender seg skriftlig, 12% på telefon.