Fitness24Seven53840
FOTO: Fitness24seven, Birgitte Åmlid Haugeland

Fitness24seven lar kundene trene – døgnet rundt

Fitness24seven har treningssentre i Sverige, Finland, Norge, Colombia og Thailand. De har fokus på å være en bedrift som aktivt evaluerer seg selv, og bruker læring som en nøkkelfaktor for å fremme utvikling. – Det hele startet med våre medlemmer og derfor, streber vi alltid med å evaluere vår presentasjon og hvordan vi kan jobbe for å gjøre våre medlemmer fornøyde, sier Fitness24seven.

 

 

Hva er positivt med døgnåpen åpningstid på treningssenter?
– I Fitness24Seven ønsker vi at trening og velvære skal være tilgjengelig for alle. Det kan hende at noen ikke får tid til å trene på de treningssentrene med begrenset åpningstider. Derfor er det å ha treningssenteret tilgjengelig 24/7 en unik mulighet for dem som ikke får tid til å trene på dagtid, sier forteller Birgitte Åmlid Haugeland, Marketing Assistant i Norge for Fitness24seven. 

Birgitte Åmlid Haugeland, Marketing Assistant Norway Fitness24seven. FOTO: Privat, LinkedIn

På hvilken måte jobber dere for å yte god kundeservice?
– For å sikre god kundeservice sørger vi for at våre ansatte er opplært og klare til å svare på spørsmål som måtte komme til oss på treningssenteret, eller i noen av våre kundeservicekanaler. Vi jobber også hardt for å ha gode og rimelige responstider. Vi gir også våre medlemmer mulighet til å søke etter svar på egne spørsmål via vårt kundeforum, som er tilgjengelig på vår nettside, forklarer Haugeland.
Kundene våre er vårt største fokus

– Sammen med våre medlemmer skaper vi det beste treningsmiljøet, og derfor er våre kunder vårt største fokus.

Hvordan sikrer dere at alle kunder blir tatt godt vare på, for eksempel når klokken er 04:00 og det ikke er bemannet? 
– Vi stoler på våre medlemmer, og at vi sammen skaper en trygg atmosfære døgnet rundt. Vi har vakttelefon som våre medlemmer kan ringe, dersom det skulle oppstå problemer. Da vil det kommer en vakt til stedet ganske fort, forteller Haugeland.

Kan det være noen problemstillinger med å ha det åpent hele døgnet?
– Noen problemstillinger med å ha det åpent 24/7 er at dersom noen trener uten tilsyn av noen bemannede, så er det mindre fokus på å rydde bort utstyr som er brukt. Det kan også oppstå at det blir sneket inn personer som ikke er medlemmer. Men dette blir sjekket av de som jobber på treningssenteret hver dag, og vil bli tatt hånd om for å gjøre treningssenteret til et trygt sted å være, sier Haugeland.

Treningssentrene blir sjekket av ansatte hver dag.

Ansatt Silje Dreierbakken. FOTO: Fitness24seven, Birgitte Åmlid Haugeland

Hvordan er det med sikkerheten på sentrene?
– For at medlemmet skal kunne komme seg inn på treningssenteret når det ikke er bemannet, så er det ved bruk av nøkkelkort med fingeravtrykk. Du må gjennom to-tre dører for å komme deg helt inn på treningssenteret. Hoveddør og en sluse med to dører. Inne i slusen er der du må bruke både kortet ditt og fingeravtrykket som er knyttet til kortet. På denne måten kan ikke medlemmet låne bort medlemskortet til andre, forklarer Haugeland.

– Videoovervåkningen blir også sjekket hver dag for å se om det skjer noe ulovlig. 

Å samarbeide mellom ulike avdelinger og dele kunnskap gjør oss mer effektive

Hva er fremtiden nå for dere?
– Fremtiden for Fitness24Seven, er at vi kommer til å fortsette å ekspandere i Norge med hovedfokuset på det nye 2.0 konseptet. Det vil si nytt interiørdesign, gjennomtenkt navigering og smarte plasseringer av utstyr som bare er noen av tingene som er inkludert i Fitness24Seven 2.0, sier Haugeland.

Kundene er fornøyde med å kunne styre treningstidene selv. FOTO: Fitness24seven, Birgitte Åmlid Haugeland

– Vi støtter hverandre i arbeidet vi utfører, og vi vet hva som må gjøres. Å samarbeide mellom ulike avdelinger og dele kunnskap gjør oss mer effektive, det skaper en større forståelse for hverandre og dermed også muligheten for læring og utvikling, avslutter Haugeland og Fitness24Seven.