Fra venstre: Morten Igeltjørn (Telenor), Eirik Eugeniusz Dornfest (TV2 ) og Maria Paulsen (TV 2)
Fra venstre: Morten Igeltjørn (Telenor), Eirik Eugeniusz Dornfest (TV2 ) og Maria Paulsen (TV 2) FOTO: KundeserviceavisenBilde 1 av 27
IMG_2532
Bilde 2 av 27
image00045
Bilde 3 av 27
image00041
Bilde 4 av 27
image00006
Bilde 5 av 27
image00014
Bilde 6 av 27
image00020
FOTO: KundeserviceavisenBilde 7 av 27
image00028
Bilde 8 av 27
image00026
Bilde 9 av 27
Det var god stemning under middagen.
Det var god stemning under middagen. FOTO: KundeserviceavisenBilde 10 av 27
Steinar B. Christensen og Bjarte Lyssand holdt tale under middagen.
Steinar B. Christensen og Bjarte Lyssand holdt tale under middagen. FOTO: KundeserviceavisenBilde 11 av 27
image00034
Bilde 12 av 27
image00030
FOTO: KundeserviceavisenBilde 13 av 27
image00031
Bilde 14 av 27
image00050
Bilde 15 av 27
Det var god stemning under feiringen av Bergen Kundeserviceforum.
Det var god stemning under feiringen av Bergen Kundeserviceforum. FOTO: KundeserviceavisenBilde 16 av 27
image00048
Bilde 17 av 27
image00009
Bilde 18 av 27
image00004
Bilde 19 av 27
image00007
Bilde 20 av 27
image00024
Bilde 21 av 27
image00027
Bilde 22 av 27
image00028
Bilde 23 av 27
image00038
Bilde 24 av 27
image00042
Bilde 25 av 27
image00012
Bilde 26 av 27
image00011
Bilde 27 av 27

Bergen Kundeserviceforum fyller 20 år: — Vi ønsker å spre det glade budskap

Bergen Kundeserviceforum inviterte 30.september til en storslått feiring av 20-årsjubileet til foreningen. 120 representanter fra de over 30 medlemsbedriftene, samt styret og æresmedlemmer, var samlet på Cornelius på Holmen for å feire i samarbeidets ånd.

Bergen Kundeserviceforum (BKF) ble formelt etablert i 2002, men samarbeidet startet opp i 2001 under navnet SOS Bergen – Sammen og Service i Bergen.

Ambisjonen som medlemmene tidlig samlet seg om, var å gjøre Bergen til kundeserviceby nummer 1 i Norge.

— Det er veldig kjekt å se at BKF er like aktuelt nå som det var for 20 år siden, sier styreleder Bjørn Bohne fra Frende Forsikring.

Å lære av hverandre

Det var initiativtakere fra Vesta, Sparebanken Vest, Vesta (den gang), Telenor, Bergens Tidende og BKK/Fjordkraft som etablerte foreningen.

I dag teller foreningen 34 medlemsbedrifter innen en rekke bransjer.

— Det er veldig kjekt for styret å invitere til 20-årsjubileum. Når vi samler cirka 115 gjester fra de fleste medlemsbedriftene, så er det stas. I de siste årene har vi fått nye medlemmer hvert år, senest 3 nye medlemsbedrifter etter sommeren, forteller styreleder Bohne.

Styreleder Bjørn Bohne var fornøyd med oppmøtet. FOTO: Kundeserviceavisen

Formålet med foreningen helt fra starten har vært å dele erfaringer, lære av hverandre og bygge nettverk.

Med jevne mellomrom samles toppledere til egne møter, mellomledere til samlinger og det arrangeres også samlinger for medarbeiderne i foreningen.

— Vi må spre det glade budskapet

— Styret har som målsetning å vokse enda mer i antall medlemmer, så da er det viktig for oss å samle medlemmene, bli bedre kjent, prate sammen og dele erfaringer. Så må medlemmene «spre det glade budskapet» til andre bedrifter som ikke er medlemmer, sier Bohne.

Det var god stemning under middagen. FOTO: Kundeserviceavisen

Bjarte Lyssand og Steinar B. Christensen fra CustomerTrends hadde fått æren av å holde en tale under middagen, da de begge var med å starte foreningen tilbake i 2002 og er æresmedlemmer i BKF.

Steinar og Bjarte var også de to første styrelederne, og kunne fortelle fra den spede starten og hva som var motivasjonen og suksessfaktorene til at foreningen overlevde gründerne.

— Etter det vi vet er Bergen den eneste byen i Norge som etablert og utviklet en forening for ledere og medarbeidere innen kundesentre/kundeservice, sier Christensen.

Steinar B. Christensen og Bjarte Lyssand holdt tale under middagen. FOTO: Kundeserviceavisen

En viktig bransje

Siden 2005 har BKF vært arrangør av Kundeservicedagene i Bergen. Det er en to dagers konferanse som sist samlet nærmere 300 deltakere. Neste konferanse er den tidende i rekke, og finner sted i Bergen 19. og 20. oktober 2023. Det er bare å sette av datoene.

Medlemsbedriftene i dag sysselsetter cirka 3.000 medarbeidere bare i kundesentrene, og er en viktig bransje.

FOTO: Kundeserviceavisen

— Vi håper at samlinger som dette ikke bare er kjekt for at det er feiring i et festlig lag, men også for at medlemmene skal bygge relasjoner på tvers av bransjer, sier Bjørn Bohne.

— Dette er relasjoner som man senere kan diskutere mer med i andre fora og utveksle erfaringer om det som er så viktig for oss – skape gode kundeopplevelser for kundene våre, legger han til avslutningsvis.


Styret i Bergen Kundeserviceforum består i dag av styreleder Bjørn Bohne (Frende), Hildegunn Salvesen (Adecco), Elin Nina Visthoff (07000 Bergen Taxi), Henriette Solrud (FotoKnudsen) og Benedicte Pedersen (Fana Sparebank).

Les mer om Bergen Kundeserviceforum her: