Thommessen kommer fra stillingen som nordisk kommunikasjonssjef i Elkjøp Nordic og var før det kommunikasjonssjef i IKEA.
En sterk gjennomgående kundeorientering
– Jeg elsker varehandel og akkurat nå er det vel ikke mange oppdrag i sektoren som er mer spennende enn det i XXL, sier Thommesen.
Thommesen sier det var en sterk overbevisning som ble utslagsgivende for valget.
Et sterkt demokratiserende element
– På mange måter ser jeg store likheter mellom IKEA og XXL. Begge har i seg et sterkt demokratiserende element. I IKEA handler det om hjeminnredning for de mange menneskene, i XXL om å gjøre sport og aktivitet tilgjengelig for alle, sier Thommesen.
Thommesen er spent på fremtiden til XXL.
– De er også i gang med et ekstremt inspirerende strategiarbeid jeg tror vil gi god avkastning de kommende årene, forteller Thommesen.
Imponert over de ansatte
Et tydelig fokus på kvalitetsprodukter som treffer alle nivåer på prisstigen og de rette folka mener Thommesen det er oppskriften til et vinnende konsept.
– En sterk gjennomgående kundeorientering og utrolig kompetente ansatte utgjør et vinnende konsept i min bok og noe jeg vil være med på å forme videre.
Serviceinnstilte ansatte med sterk kompetanse
Thommesen har latt seg imponere over de ansatte etter utallige handleturer som kunde.
– Jeg har handlet mye på XXL, og er det en ting som har festet seg, så er det utrolig serviceinnstilte ansatte med sterk kompetanse på sitt område, forteller Thommesen.
Han mener det er en sterk kompetansekultur i XXL.
– Det er liten tvil om at dette både personlig og profesjonelt er en tvers gjennom bra gjeng og jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med jobben, sier Thommesen.