Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantars store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.
– I bredbåndsbransjen, der hastighet er nøkkelen, jobber kundeserviceheltene utrettelig for å holde alle tilkoblet og online, slik at hver dag kan strømme like jevnt som favorittserien din, skriver ChatGPT om bransjen.
Blant de beste i landet
KSindeks har over 250 000 respondenter i sin erfaringsbase, og er med dette Norges største og mest representative studie innen kundeservice.
Det er kundenes tilbakemeldinger på kundeservice og kundesentre i Norge.
KSIndeks måler egne kunders tilfredshet med kundeservicen i en virksomhet. Den måler områder som ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, kundetilfredshet, anbefalingsgrad og mye mer.
Norges største og mest representative studie innen kundeservice
Svarene fra dette utvalget danner grunnlaget for KSIndeks-målingen og KSIndeks-prisene.
Kandidatene som nå er blant topp 3 i sin kategori har ifølge kundene alle jobbet hardt, ytt det de kan og gitt god service. Det er derfor de nå hylles blant kundene, og er blant de beste i landet i sin bransje.
Kundenes utvalgte favoritter innen Bredbånd er …
Telia
Telia Norge er et teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi. Hovedkontoret er i Nydalen i Oslo.
– Vi har om lag 2 300 medarbeidere som jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her, skriver de på egen nettside.
Altibox
Altibox har over 800.000 abonnenter og nærmere halvannen million nordmenn som bruker bredbåndstjenestene.
– Med fiber bygger Altibox morgendagens motorvei for kommunikasjon, med fart og kapasitet uten sidestykke, skriver de på egen nettside.
Telenor
Telenor Norge er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor mobil, bredbånd og TV-tjenester. Telenor Norge har per i dag cirka 3200 medarbeidere fordelt på 22 kontorer i hele Norge.
– Hver dag jobber vi for å lede an i digitaliseringen av Norge og utvikle de beste digitale sikkerhetstjenestene for våre kunder, skriver selskapet på egen nettside.
Vinneren skal kåres under festmiddagen på Kundeservicedagene 2024 i Oslo 5. juni.
KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar var ansvarlig for KSIndeks frem til 2021, og bidrar fremdeles med datainnsamling og analyse. CustomerTrends overtok ansvaret for KSIndeks høsten 2022.
CustomerTrends eier Kundeserviceavisen.