Steinar B. Christensen, redaktør i Kundeserviceavisen.
Steinar B. Christensen, redaktør i Kundeserviceavisen. FOTO: Camilla Haugland

Abonner for innsikt: Kundeserviceavisen satser på enda bedre innhold

Kundeserviceavisen, den eneste norske avisen dedikert til kundeopplevelser og kundeservice, går nå over til en abonnementsbasert modell. – Denne endringen forbedrer avisen, som siden oppstarten i 2021 har blitt en viktig ressurs for alle som jobber med kunderelasjoner, forteller redaktør Steinar B. Christensen.

– Etter snart fire år er tiden er inne for å iverksette dette, forteller redaktøren.

Han forklarer videre at planen hele tiden har vært gjøre Kundeserviceavisen til en abonnementsavis.

– Med over 1500 publiserte artikler har vi fått et solid fotfeste i bransjen. Nå er målet å sikre enda bedre og mer innsiktsfullt innhold til våre lesere.

Christensen forklarer at overgangen til abonnementsmodellen vil skje gradvis, slik at leserne får tid til å tilpasse seg.

– Vi har tidligere hatt en hybridmodell, hvor noen artikler var for abonnenter mens mye innhold var gratis. Fremover vil stadig flere artikler kreve abonnement for å leses, forteller han.

Hvorfor abonnere?

Kundeserviceavisen tilbyr unikt innhold om kundereise, kundeopplevelser og endringer i forbruksmønstre – både innen B2B og B2C.

– Vi er den eneste avisen som skriver om dette feltet hver eneste dag. I en tid hvor det er viktigere enn noensinne å holde seg faglig oppdatert, er vi en kilde til inspirasjon, læring og verdifull innsikt, sier Christensen.

Viktigere enn noensinne å holde seg faglig oppdatert

Han oppfordrer ledere og medarbeidere til å gjøre Kundeserviceavisen til en del av sin daglige rutine.

– Våre artikler publiseres tidlig på morgenen, og det tar bare 1–2 minutter å bli oppdatert på de siste sakene i bransjen. Vi håper leserne ser verdien av dette og lar avisen bli en naturlig del av arbeidsdagen, forteller Christensen.

– Aktivt valg for å styrke sin kompetanse

Christensen er opptatt av at Kundeserviceavisen skal være mer enn bare en nyhetskanal.

– Gjennom abonnementsmodellen ønsker vi å skape en plattform for inspirasjon og faglig utvikling. Bedrifter som tegner abonnement, tar et aktivt valg for å styrke sin kompetanse.

Artiklene kan brukes i opplæring, motivasjonssamlinger, avdelingsmøter og som grunnlag for gode diskusjoner på arbeidsplassen, forklarer han.

Han legger til at dette kan bidra til bedre resultater i kundesentre og gjøre ansatte flinkere i jobben sin.

– Ved å holde seg oppdatert og bruke innholdet vårt aktivt, skapes et felles ståsted og grunnlag for læring i hele organisasjonen.

– Bransjens leirbål

For å gjøre overgangen enkel, lanserer Kundeserviceavisen introduksjonstilbud til nye abonnenter.

– Vi er grådig spent på responsen, sier Christensen med et smil.

– Vi har allerede vært i kontakt med flere bedrifter som ser verdien i å bruke innholdet vårt mer aktivt, blant annet som case-studier eller inspirasjon til avdelingsmøter.

Et sted hvor alle som jobber med og for kunder kan samles for å bli inspirert og holde seg oppdatert

Med denne overgangen ser Christensen lyst på fremtiden for Kundeserviceavisen.

– Målet er å fortsette å sette dagsorden og være bransjens leirbål – et sted hvor alle som jobber med og for kunder kan samles for å bli inspirert og holde seg oppdatert, avslutter han.

5 gode tips for å få ned psykefraværet