Kategorien Telefoni har i flere år vært blant de mest konkurranseutsatte i KSIndeks-målingen. Mange aktører scorer høyt, og marginene er små. Å havne i toppen krever gjennomgående gode kundeopplevelser over tid.
KSIndeks bygger på over 20 000 årlige kundeintervjuer, gjennomført blant personer som har vært i kontakt med et kundesenter. Studien gjennomføres av CustomerTrends og Kantar, og dekker områder som serviceinnstilling, tilgjengelighet, løsningsgrad og anbefalingsvilje.
– Det er kundene selv som peker på hvem som gjør en god jobb. Det gir nominasjonen høy troverdighet, sier Bjarte Lyssand i CustomerTrends.
Vi gratulerer årets fire nominerte med en plass helt i toppen av norsk kundeservice innen telefoni.
Her er de nominerte i kategorien Telefoni:
OneCall, Talkmore, Fjordkraft Mobil og ice er blant de aller beste – ifølge kundene selv.
OneCall
OneCall er en del av Telia Norge og har i en årrekke vært en av de mest synlige lavprisaktørene på mobilmarkedet.
– OneCall har vist at det er mulig å kombinere lave priser med høy kundetilfredshet. Billig og god kundeservice er ikke en motsetning, men tvert imot en konkurransefordel, sier Lyssand.
Talkmore
Talkmore tilbyr mobilabonnement til privat- og bedriftsmarkedet, og har som mål å gjøre det enkelt å være mobilkunde.
– Fjorårets vinner. Talkmore imponerer ved fortsette å holde et høyt servicenivå. Som datterselskap av Telenor kombinerer de solid infrastruktur med en kundevennlig profil, og er fremoverlente med bruk av kunstig intelligens, forteller Lyssand.
Fjordkraft Mobil
Fjordkraft er mest kjent som strømleverandør, men tilbyr også mobilabonnement gjennom Fjordkraft Mobil. Selskapet har vokst raskt i mobilmarkedet.
– Fjordkraft har overført sitt sterke fokus på kundetilfredshet fra strømmarkedet til mobilmarkedet, og kundene gir tydelig uttrykk for at de setter pris på servicen som leveres, sier Lyssand.
ice
ice er en utfordrer i det norske mobilmarkedet og bygger sitt eget mobilnett i Norge. Selskapet satser på teknologi og fleksibilitet.
– ice har lenge vært en solid aktør i mobilmarkedet, og viser også kundefokus gjennom sterke resultater i Kundeserviceavisens ringetest, hvor de utmerker seg med rask respons, forteller Lyssand.
Vinneren i kategorien Telefoni blir offentliggjort under festmiddagen på Kundeservicedagene i Oslo 21. mai.
KSIndeks har vært gjennomført årlig siden 2010. CustomerTrends overtok ansvaret i 2022. Kantar bidrar fortsatt med datainnsamling og analyse. CustomerTrends eier også Kundeserviceavisen.