Distributøren Helthjem bikket nylig 1000 hentesteder for netthandelspakker i Norge. Disse hentestedene ligger geografisk spredd i butikker over hele landet. Marius Lilleeidet, ansvarlig for tjenesten i Helthjem, er klar på hvorfor dette gjøres:
– Helthjem har allerede landets beste hjemlevering. Samtidig som vi fortsetter å utvikle hjemleveringstjenestene våre til å bli enda bedre, skal vi også sørge for at kundene får størst mulig valgfrihet ved handel – derfor er det et fokus for oss å få opp disse utleveringsstedene over hele landet, sier Lilleeidet.
Helt ny butikk
Rema1000 Bjølsen i Oslo åpnet dørene i august. Dagligvarebutikken ligger i gamle og verneverdige lokalene til det som i dag kalles “Det norske dynamoverkstedet”, og er en av de siste butikkene på listen til å starte utlevering for Helthjem.
– Gjennom å levere pakker ut til kundene genererer vi økt trafikk og kjennskap til butikken vår, samtidig som kundene får en mer fleksibel levering av pakker og kundene kan handle samtidig. Vinn-vinn, sier Kent Windahl, daglig leder på Rema1000 Bjølsen.
Finnmark neste
Satsningen på hentesteder skal støtte opp rundt enkel handel på nett – både nytt og brukt.
– Pakker utlevert på hentested er praktisk hvis for eksempel mottaker er bortreist og ønsker pakken oppbevart i mellomtiden. Vi ønsker å gi kunden valget, sier Lilleeidet.
Helthjem skal i løpet av november etablere seg blant annet i Finnmark med tre hentesteder i Alta.
– Kundene er fornøyd, så da skal vi fortsette holde nivået opp – samtidig som vi ekspanderer videre ut i Norge og utvikle tjenester som er enkle for kundene våre, sier Lilleeidet.
Enkelt, fleksibelt og levering også om lørdagene!
Kundeserviceavisen har tatt kontakt med kommunikasjonssjefen i Helthjem, Marius Husebø-Evensen, med følgende spørsmål:
Hva er det spesielle med Helthjem som begeistrer kundene?
– Helthjem er godt likt av kundene fordi levering med oss er enkelt og vi kan tilby stor fleksibilitet. I tillegg er vi eneste leverandører som leverer ut også på lørdager, så du slipper vente over helgen på skoene, sminken eller skjorten du har bestilt, skriver kommunikasjonssjefen etterfulgt av et stort smilefjes.