— Vi har ansatt flere for å komme i mål
Hvordan er pulsen nå?
— Vi merker godt at Halloween er rett om hjørnet. Det er mye å se til, for alle avdelingene. I tillegg til kostymer.no, har vi også temashop.no, temashop.dk, temashop.se og temashop.fi, forteller Kasper Beckert, Digital Markedssjef for Temashop.
— Jeg driver med markedsføring, og vi er veldig opptatt av å gjøre alle produktbeskrivelser, kategoritekster og relatert tilbehør bra nok, slik at vi får gitt den informasjonen som kundene våre ønsker – uten at de blir skuffet, legger han til.
Størstedelen av lageret er plassert i Fredericia i Danmark, hvor de har 2.000 m2 fylt med kostymer, tilbehør og alt som hører med.
— Vi har den siste tiden ansatt mange nye kolleger til lageret, slik at de kan følge med på alle bestillingene, forteller Beckert.
Er dette en av de travleste tidene for dere?
— Ja! Halloween er en av våre høysesonger, siden Halloween feires i alle de skandinaviske landene. Siden Halloween kommer kort tid etter Oktober-fest (der vi også har det travelt), så er det mye å glede seg til for oss, sier Beckert.
Jordnære møter med kundene
— Vi opplever spesielt stor fremgang Norge og i Sverige, hvor vi har investert mye i det siste. Dette skyldes blant annet noen svært kompetente frilansere (to i Norge, to i Sverige og to i Finland), som er dyktige til å få tekster og markedsføring rundt produkter til å fungere, forteller Beckert.
Hvordan fokuserer dere på å yte god kundeservice?
— Et av våre mål er å tilby en kundeservice i verdensklasse. Vi har i disse dager opprettet lengre åpningstider for kundeservice, slik at vi kommer i havn med alle henvendelsene vi får inn. Vi har både norsk og svensk kundeservice, som sitter in-house for bedre kommunikasjon og ærlig kundeservice, forteller Beckert.
Kostymer.no skriver på sin side at det hver dag møter «blide medarbeidere for å hjelpe deg med spørsmål du måtte ha til kundeservice og sørge for at ordren din blir pakket og sendt avgårde».
— Vi bruker også mye tid på å gå gjennom våre sosiale medier slik at vi kan svare på kommentarer og direktemeldinger fra de som skriver til oss der.
Beckert og selskapet får i tillegg et ekstra forhold til sine kunder, gjennom at kundene deler bilder av festene sine.
— Dette er noe som vi opplever gir en jordnær og personlig opplevelse! Vi er også svært fokusert på å ha en positiv og humoristisk kommunikasjon med kundene våre, da vi mener det er i selskapets DNA å møte våre kunder med en festlig holdning, legger han til.
— Vi må gi korrekt informasjon
Denne interaksjonen med kundene gjør også til at stemningen er god blant Becker og de ansatte på kontoret.
— Dette gjenspeiles i måten vi håndterer kundehenvendelser på. Dette har resultert i at vi nå har over 25 000 anmeldelser på Trustpilot, med et snitt på 4,5, sier Beckert.
Men med et slikt stort selskap, så kan man heller ikke glede alle kunder.
— Det hender naturligvis at noen kunder har hatt en dårlig opplevelse, men her er vi også veldig insisterende på å løse problemet og snu opplevelsen til noe positivt, forklarer Beckert.
— I forbindelse med nettsidebesøk og opplevelsen der, er det som nevnt stort fokus på å gi korrekt informasjon på alle våre produkter, slik at ikke kundene blir skuffet.
I den forbindelse har de ansatt en ny innholdsmedarbeider som undersøker og skriver mange oppdateringer på produktene sine.
— Det er mye å glede seg til fremover! avslutter Becker til Kundeserviceavisen.
Svarene er oversatt fra dansk til norsk
Faktaboks
Kostymer.no og Temashop kaller seg nettbutikken hvor du finner Nord-Europas største og morsomste utvalg av kostymer og fest-tilbehør. Deres ambisjon er å gjøre Norge festligere.
Våren 2018 ble Kostymer.no en del av Temashop Nordic. Her er det fokus på utenlands-ekspansjon, og det er et samarbeid med de skandinaviske landene.
(Kostymer.no)