– Det er veldig lav terskel. Om du ønsker å snakke med dem på utstillerområdet, med sidemannen i lunsjen eller med de på scenen, så er det lagt opp til at folk skal bli kjent og lære av hverandre, forteller prosjektleder Kristin Haug, fra Tekna, til Kundeserviceavisen.
Uforpliktende samtaler og uformell stemning er dermed viktige stikkord. Haug forteller at dette skal være en arena for å utvide nettverket, og bli bedre kjent med bransjen man er en del av.
Et vidt begrep
– Kundeservicedagene er en perfekt balanse mellom å drømme seg bort i trender og hva fremtiden kan bringe, og helt konkrete caser og tips du kan ta med deg på jobb, forteller Reiten til Tekna.
Han har vært på de fleste konferansene siden de startet opp i 2015, og har er i tillegg en del av ressursgruppen som har satt sammen programmet for 2023.
– Det er et årlig høydepunkt, sier han.
Haug er også enig i at konferansen er et fint sted for å bli enda bedre på kundeservice, som et fag.
– Kundeservice er et vidt begrep. Men selv om man er i forskjellige bransjer, så har man mye til felles. I hvert fall dette: alle har kunder. Derfor kan vi høste og lære av hverandre, og det kan være nyttig å høre hvordan alle jobber hos seg, hvordan de gjør ting og hva de er interessert i, sier hun.
Liker du ikke smalltalk og mingling?
– Man trenger ikke å være en stor gjeng — her kan du også komme alene. Dette skal være et positivt sted å være, så om du ikke er så glad i smalltalk og mingling håper vi at temaene på konferansen, pausene vi har lagt inn, festmiddagen og utstillingene kan motivere til at man har lyst til å diskutere og bli kjent med andre, forteller Haug.
Reiten har opplevd selv at det er lav terskel for å komme i prat med folk på konferansen.
– Du kommer lett i kontakt med likesinnede på tvers av bransjer og potensielle samarbeidspartnere – og da er veien kort til å få i gang gode, konstruktive dialoger også i etterkant av konferansen! Forteller Reiten.
Haug kan også rapportere om stor interesse for tematikken på konferansen.
– Det skjer enormt mye innen den teknologiske utviklingen for tiden! Og forbrukertrenden er i endring. Det er nye plattformer og ny teknologi. Hvordan kan vi bruke det og levere en god kundeopplevelse? Det håper jeg Kundeservicedagene kan gi oss svaret på, sier Haug.
– Alle er velkomne
– Det er noe med å ta del i denne opplevelsen sammen. Vi er glade for å jobbe med så mange spennende aktører innenfor kundeservice, sier Haug.
Haug håper at folk vil sette pris på muligheten til å kunne bli bedre kjent med bransjen man er en del av.
– Vi hadde faktisk deltaker-rekord i 2022, og det er stor interesse og høyt trykk rundt Kundeservicedagene 2023. Det begynner å fylle seg opp, så nå er det siste mulighet til å sikre seg plass. Uansett om du kommer alene eller sammen med teamet ditt, så er alle velkommen, sier hun.
Reiten fra Komplett er i hvert fall ikke i tvil om at konferansen har gitt ham mye inspirasjon.
– Kundeservicedagene er en perfekt balanse mellom å drømme seg bort i trender og hva fremtiden kan bringe, og helt konkrete caser og tips du kan ta med deg på jobb, sier han avslutningsvis.
Vil du lære og lese videre om Kundeservicedagene 2023? Finn mer ut her.