Matbutikken med norges mest fornøyde dagligvarekunder har hatt en sterk vekst i sommer. Foto: Oda
Matbutikken med norges mest fornøyde dagligvarekunder har hatt en sterk vekst i sommer. Foto: Oda

Rekordsommer for Oda

Oda har opplevd sin sterkeste sommer noensinne. I juli vokste matbutikken på nett med over 20 prosent. De er Norges største matbutikk på nett og tilbyr over halvparten av Norges befolkning dagligvarer levert hjem på døra.

Skoleferien er over, og en foreløpig gjennomgang av sommerens tall viser at Oda har hatt over 20 prosent vekst de siste 10 ukene.

– Dette er ny rekord

Sommerferien er tradisjonelt en periode der det pleier å være nedgang i norsk detaljhandel, men gjennom sommeren har det derimot vært full aktivitet hos Oda.

– Dette er ny rekord. Det dårlige sommerværet har åpenbart gjort at mange har ønsket å slippe og gå på butikken og heller få varene levert hjem, uttaler fungerende Norgessjef Tor Erik Aag.

Aag tror også det er en annen god grunn som bidrar til rekordsommeren.

– Jeg tror også at det skyldes at vi lykkes med å holde prisene lave, fortsetter Aag.

En Oda´s mange biler som leverer mat rundt om kring. FOTO: Oda

Norges mest fornøyde dagligvarekunder

For tredje år på rad har også Oda vunnet Norsk kundebarometers undersøkelse om kundetilfredshet i dagligvarebransjen. Extra og Meny kommer på andre og tredje plass.

– Dette beviser at norske kunder er mer fornøyd med å handle dagligvarer på nett enn i fysisk butikk, forteller Aag.

Aag forteller at å lage en god kundeoppelvelse gjennomsyrer måten de jobber på i Oda.

– Det handler om alt fra at vi skal tilby kundene det bredeste vareutvalget i dagligvaremarkedet, til at vi skal ha en enkel og inspirerende nettbutikk å handle i og ikke minst ha Norges hyggeligste kundeservice, avslutter Aag.