Med fokus på kunstig intelligens (AI), fokuserer selskapet på å tilby en sømløs, intuitiv og personlig tilpasset opplevelse for sine brukere.
Spennende funksjoner
– Akkurat som internett ga oss tilgang til informasjon, så gir AI oss tilgang til intelligens, kontekst og personifisering, sier medgründer og CEO i Klarna, Sebastian Siemiatkowski.
En av de spennende funksjonene i denne lanseringen er shoppinglinsen – et verktøy som lar forbrukere fotografere plagg eller produkter i sine omgivelser og umiddelbart søke etter dem i Klarna-appen.
Bygge bro mellom den fysiske og den digitale verdenen
– Klarna har tatt i bruk dette for å bygge bro mellom den fysiske og den digitale verdenen. Det gjør vi gjennom å koble sammen hvordan mennesker blir inspirert av hvordan datamaskiner søker, forteller Siemiatkowski
Med støtte fra AI-teknologi blir bildet omgjort til søkeord, slik at brukere raskt kan finne produktet til den beste prisen.
– Jeg er superstolt over at Klarna leder denne revolusjonen innenfor retail, forteller Siemiatkowski.
– 8 av 10 forbrukere ser frem til å ha en AI-dreven shoppingassistent
Klarna har også introdusert shoppable video, en funksjon som allerede har vist suksess i USA og som nå kommer til Europa.
– Dette tar det beste fra sosiale medier, video og netthandel og gjør det til scrolle-vennlig innhold direkte i Klarna-appen. 8 av 10 forbrukere ser frem til å ha en AI-dreven shoppingassistent, ifølge en studie som Klarna publiserte i mai, skriver Klarna i en pressemelding.
Dette gir merkevarer en unik mulighet til å engasjere forbrukere i en helt ny dimensjon.
I tillegg til disse digitale innovasjonene har Klarna lansert et nytt verktøy for bruk i fysiske butikker.
Prisbevisste kunder kan nå skanne strekkoder på produkter for å få umiddelbar tilgang til detaljert produkt- og prisinformasjon.
Dette gir en sømløs integrasjon av online og offline shoppingopplevelser, som gir forbrukerne maksimal verdi.
Kunden i fokus
Den digitale kundeserviceopplevelsen er videre forbedret med et cashback-program som gir kundene opptil 10% tilbake på kjøp, et nytt påloggingssystem som fjerner behovet for å huske flere brukernavn og passord, og en bærekraftig dashboard.
Sistnevnte funksjon gjenspeiler en økende global bevissthet om behovet for bærekraftige kjøpsbeslutninger, og Klarna har klart å integrere dette i sitt økosystem.
For kundeservicenæringen er det klart at fremtiden ligger i å kombinere det siste innen teknologisk innovasjon med forbrukerbehov.
Klarnas siste lanseringer vitner om et skift mot mer kundeorienterte løsninger som setter forbrukerens behov i sentrum for virksomheten.
– Klarna er det smarte valget, uavhengig av om du ser etter shoppinginspirasjon, personlige anbefalinger eller den beste prisen, forteller Siemiatkowski avslutningsvis.