Steinar KSA 2 år

Godt Nytt År!

Da runder vi av 2023 og ser frem til et nytt og spennende år. I den forbindelse ønsker jeg kort å reflektere over året som nå renner ut, og se fremover mot det som kommer.

Først og fremst, ønsker jeg å takke alle dere som har vært innom avisen i 2023. Det har vært en stor glede å dele historier, innsikt og andre bransjerelaterte artikler med dere. Det har skjedd – og skjer mye, så det er ikke problemer med å finne interessant og relevant stoff å skrive om.

Milepæl nådd!

Jeg er utrolig stolt av at Kundeserviceavisen har nådd en betydelig milepæl dette året – vi har publisert over 1000 artikler fra vi startet opp!

Vårt mål har alltid vært å bringe dere de mest aktuelle, innsiktsfulle, og nyttige artiklene om kundeservice, og denne milepælen beviser at vi er på rett spor.

Samtidig har det vært spennende å ønske velkommen nye, unge og dyktige medarbeidere i teamet.

Edvard og Borge, som har begynt hos oss som analytikere, bringer med seg friske perspektiver som vil berike våre analyser og rapportering ytterligere.

Vi hilser også Ida hjertelig velkommen, som har tatt over rollen som journalist etter Camilla. Hun har vært hos oss siden august og skriver daglig i avisen.

Ta telefonen!

Trendene fra KSIndeks i 2023 viser at telefonen som kanal er svakt stigende. Det er jo nesten et paradoks at jo flere kanaler bedrifter og offentlige virksomheter tilbyr kundene, desto mer ringer kundene. Men det gjør de faktisk, og det er deres privilegium å velge blant de kanalene de blir tilbudt.

Vi har aldri hatt bedre selvbetjeningsløsninger, og vi har investert stort i ny teknologi, men antall telefoner øker. Hvorfor?

Vi har derfor tatt pulsen på nettopp dette gjennom «Norgesmesterskapet i svartid». Det har skapt stort engasjement, og aldri har vi ventet så mye i telefonen og hørt så mange IVR-menyer. Noe gode og noen som definitivt ikke gir de gode kundeopplevelsene.

Det blir derfor spennende når vi på nyåret kan kåret vinneren på tvers av alle bransjene! Det er bare å følge med.

Nye muligheter!

Etter et år fylt med både utfordringer og triumfer, ser vi frem til et nytt år med fornyet energi og entusiasme.

Vår forpliktelse til å holde dere informert og oppdatert på de nyeste trendene og utviklingene innen kundeservice står sterkere enn noensinne. Trendene er styrt av de pågående endringene i teknologi, kundeatferd og forretningsstrategier. Vi tror kundeservice og fokus på å skape verdi i kunderelasjonene blir bare enda viktigere fremover.

Det skal bli spennende å følge den økende bruken av kunstig intelligens og maskinlæring, og se hvordan dette påvirker dynamikken mellom analog og digital kundedialog.

Vi ser for oss at bedrifter fortsetter å integrere AI i kundeservice for å forbedre effektiviteten og personaliseringen. Dette inkluderer bruk av chatbots for umiddelbar respons på kundehenvendelser, og maskinlæring for å forutsi kundenes behov og tilby proaktiv service.

Vi takker igjen for støtte og tillit, og ser frem til et spennende 2024 som vil gi muligheter, læring og gode suksesshistorier som vi ønsker å dele.

De varmeste nyttårsønsker fra

Steinar B. Christensen
Redaktør
Kundeserviceavisen